Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. april 2001 - 09:28 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Point

Hejsa!
Hvad med at man kunne se hvor mange point man havde optjent i hver kategori! da jeg nok ikke er den enester der godt kunne tænke sig at vide om man nærmer sig en top10 i en kategori! :)
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2001 - 09:31 #1
hvad med en top 100 eller mere i de enkelte grupper og i samlet point.
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. april 2001 - 09:32 #2
Det kan du sagtens hvis du leger lidt med dit CV... jeg fik genereret følgende liste

Kategori  Personer  Spørgsmål  Point
Programmering : Java  3  3  115
Styresystemer : Win.95/98  1  1  15
Programmering : JavaScript  63  66  3375
-  12  12  790
E-løsninger : Opstart  3  3  160
Styresystemer : Linux  2  2  75
Generelt : Site vurdering  33  35  601
Programmering : PHP  69  80  3759
Programmer : Billedbehandl.  11  11  1116
Programmering : Generelt  11  12  738
Databaser : MySQL  20  20  2180
-  4  4  290
Hardware : Generelt  12  12  356
Programmering : Perl  4  4  285
Programmering : (D)HTML  30  33  1914
Netværk : Internetforbindl.  11  11  191
Webservere : Generelt  18  18  447
Eksperten.dk : Om Eksp.  10  11  281
Programmering : Reg.Exp.  1  1  30
Generelt : Fri debat  52  61  2036
Hardware : PC  12  12  356
Programmer : Generelt  10  10  317
Programmer : Browsere  6  6  120
Styresystemer : Win.2000  5  5  105
Programmering : ASP  13  16  523
Styresystemer : Win.NT  4  4  355
Eksperten.dk : Forslag  2  2  61
Hardware : Håndholdt  3  3  603
E-løsninger : Idéer  2  2  25
Programmer : Tekstbehandl.  1  1  60
Design : Inspiration  1  1  13
Programmering : Visual Basic  1  1  170
Design : Generelt  7  7  289
Design : Feedback  7  7  196
Programmer : 3D  1  1  150
Open Source : Sourcecode  2  2  84
Programmer : Dreamweaver  1  1  60
Design : Brugervenl.  3  3  51
Netværk : Generelt  5  5  102
Generelt : Søgemaskiner  3  3  90
Generelt : Webhotel  4  4  186
Databaser : Generelt  3  3  65
-  1  1  15
E-løsninger : Investor  1  1  60
Databaser : MS SQL  4  5  235
Generelt : Audio  2  2  85
Styresystemer : Win.ME  1  1  60
Programmer : E-mail  4  4  60
Programmering : JSP  1  1  30
Programmer : Illustrator  1  1  5
I alt  481  515  23285
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2001 - 09:33 #3
de viser da ikke hvor mange point man skal have for at komme 5 pladser op osv.
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. april 2001 - 09:36 #4
disky >> nej... en overordnet statestik har været oppe flere gange. jeg havde en \"nem\" løsning til admins men de valgte ikke at bruge den... Jeg tror ikke du umiddelbart får dem til at skifte mening i vadestedet...

Du kan dog se dine point i en given kategori - kigge på plads 10 og beregne forskellen... er der 1000 point forskel er der mange pladser, mangler du kun 10 point er du der næsten.
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2001 - 09:37 #5
det har du ret i.

Jeg synes dem der står bag ved experten lider af samme problem som andre webmastere.

De laver en middelmådig løsning der begynder at give penge og så glemmer de at lave mere :(((
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. april 2001 - 09:42 #6
disky >> netop der tror jeg ikke du har ret... jeg vil ikke her gå bag admins og røbe for meget, men der er nye ting under opsejling...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. april 2001 - 09:42 #7
ljweb >> hvordan ser jeg mine point i en given kategori??
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2001 - 09:43 #8
det kan godt være de arbejder på nye ting, men de har flere gange vist de forsømmer det der er online.
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. april 2001 - 09:48 #9
disky >> jeg kender begrundelsen for de ting der er sket og jeg forstår dem godt... desuden mener jeg ikke at de utroligt mange aktive brugere der er på sitet der skriger op om ændring af dit eller dat alle kan godtages da alt vil blive begravet i support og lappeløsninger.

Jeg har flere gange opildnet til admins om at åbne eksperten som et projekt med mange udviklere - ala opensource. Vi er mange herinde der har styr på det programmeringsmæssige og vil kunne tage loadet fra dem. Da admins ikke har været begejstret for denne udvikling har jeg valgt at donere lidt kode til dem som jeg håber snarest at blive deployet her på sitet.

webmaster >> opret dit cv, vælg at de skal generere et referencedokument til dig (checkbox nederst på side) og vælg udfør / vis (mener jeg)... så får du din pointoversigt på skærmen.
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2001 - 09:50 #10
ljweb: jeg forstår udemærket godt at de ikke vil åbne projektet (jeg giver intet for open source ideen, da dens ide er absurt)

Men de skal stadigvæk ikke glemme at opdatere deres site, med ny funktionalitet osv.

Men som jeg skrev før, de har lavet et projekt der giver mange sidevisninger, derfor for de penge for bannere, og nu håber de sikkert på at en stor webportal vil købe dem for mange penge.
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. april 2001 - 09:57 #11
disky >> mener ikke idéen er absurd... formålet er at vi alle hjælper hinanden herinde. Der sidder et par og prøver på at tjene lidt på det og fint nok med det, men at vi tilbyder vores kompetance og viden åbent herinde gør også at der må komme noget den anden vej.

Jeg kan ikke på vegne af admins argumentere for hvorfor ting kører som det kører - jeg ved der er tiltag på vej og derimellen noget jeg har savnet.

Hvorfor jeg stadig støtter eksperten er, at jeg savner alternativet. Der findes simpelthen ikke den samme kompetance og vilje andre steder jeg har set. Ville gerne det kørte mere internationalt med flere brugere og større kompetance, men har ikke fundet et sted der tilfredsstillede mit behov.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. april 2001 - 09:57 #12
ok, takker!
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2001 - 09:58 #13
det absurte i ideen er at så laver vi arbejdet og de tjener pengene

ljweb: Newsgroups er stedet jeg finder hjælp hvis jeg mangler det, men det er i de engelske grupper.
Avatar billede limemedia Nybegynder
24. april 2001 - 10:01 #14
disky >> penge skal selvfølgelig udelukkende gå hosting af sitet samt evt. reklameartikler, reklamer m.v.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
24. april 2001 - 10:20 #15
Det er udvidet point stats, som vi vil lave, men først når vi har haft tid til nogle andre ting, som vi er igang med lige nu. Det er dog noteret !
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
24. april 2001 - 10:22 #16
Det giver ikke hurtigere respons med den nye praksis. hvor der både bliver oprettet et spørgsmål, og sendt en mail til info@eksperten.dk, som ved dette spm. Med ca. 4.000 unikke brugere pr. dag giver det en del mails for én person at besvare, så jeg må på det kraftigste bede jer om at lade være !
Avatar billede disky Nybegynder
24. april 2001 - 10:23 #17
hvordan vil i gerne have i kommer med ideer ?

Hvad med at lave en online ToDo liste så vi ved hvad i har gang i ?
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
24. april 2001 - 10:28 #18
Vi vil ikke servere gode idéer til evt. konkurrenter, og det er den direkte årsag ! Der er mange gode funktioner på Eksperten, og de bliver egentlig ikke dårligere af, at nye forslag ikke bliver lavet omgående. Vores erfaring hidtil er, at når vi prøver at \"indhente\" alle de forslag som kommer, giver det ikke arbejsro, men blot endnu flere forslag. Herudover har vi ikke tid til at vurdere om tingene er en god idé, og det vil vi. Der er ikke resourcer til flere folk som udvikler, og dem som melder sig til frivilligt at udvikle, laver sjældent det aftale, når det kommer til stykket. Vi gør hvad vi kan !