Avatar billede daimidude Nybegynder
08. december 2005 - 19:34 Der er 2 kommentarer

Webserver via GPRS

Hej.

Jeg har en indlejret webserver som er forbundet til et GPRS-modem, som det kommunikerer med via PPP.

I modemet sidder et SIM-kort fra TDC, Jeg opretter tilsyneladende fint nok en GPRS-forbindelse vha. AT-kommandoer og får også en IP-adresse tildelt.

Ideen er så at webserveren skal kunne tilgås via denne IP-adresse.

Det virker som om at forbindelsen er firewalled et sted i TDCs system. Dvs. hverken tracert eller ping etc. på IPen virker.

Kan det overhovedet lade sig gøre? Kan man få en offentlig/public IP til sit GPRS-modem?
Avatar billede jxhello Nybegynder
09. december 2005 - 12:52 #1
Der er en ting der lige undre mig, og det er at jeg mener ikke der skal benyttes AT-kommandoer for GPRS, man er vel "på" hele tiden. (Jeg mener man skal opsætte et "navn" og så er det kørende)
Så er du sikker på du er connected ?
Avatar billede daimidude Nybegynder
09. december 2005 - 13:46 #2
jxhello>

Jeg har måske udtrykt mig uklart.

Det jeg mener er at jeg vha. af AT-kommandoer opsætter modemet til GPRS.

Dvs jeg sender til modemet:
AT+CGDCONT=1,"ip","internet"
(hvortil modemet svarer OK)
Derefter sender jeg:
ATD*99***1#
(Hvortil modemet svarer CONNECT)
Herefter påbegynder min applikation/modemet og TDCs GPRS-server deres handshake (eller hvad det nu er de laver) og modemet bliver tildelt en IP-adresse.

Herefter har du ret i at "man er på hele tiden", da PPP-protokollen sørger for at opretholde forbindelsen.