Avatar billede big_ossi Nybegynder
08. december 2005 - 13:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med nvida Geforce fx 5500 ( går i blåt )

Jeg har et problem med mit nvida grafik kort.

Den lukker min computer ned og viser en blå skærm og siger at der er sket noget med fil: nv4_disp.dll

har den nyeste driver 81.95.

Plejer at køre 1200x1024 men nu køre den 1024x768 og når jeg vil sætte den op går den i blåt med samme fejl hver gang.

Fil: nv4_disp.dll

Er der nogen som kan hjælpe ?

Køre WinXP home DK sp2
grafik kortet er et Geforce FX 5500 256 mb ram
Avatar billede boxer Nybegynder
08. december 2005 - 13:45 #1
Prøv at gå i enhedshåndtering, højreklik på grafikkortet og vælg fjern. Genstart og windows installerer dit grafikkort påny.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. december 2005 - 13:48 #2
Og prøv med en af de ældre drivere:
http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html
Avatar billede boxer Nybegynder
08. december 2005 - 13:54 #3
I min søgen på nettet vedr. dit problem fandt jeg ud af at det også kan skyldes overclocking og at AGP Fast Write skal disables i BIOS settings.
Avatar billede big_ossi Nybegynder
08. december 2005 - 13:56 #4
har nu en Version: 71.89

men skærmen laver et blink som når man ændre størrerlse hver gang jeg åbner et program eller mappe...

Kan det være kortet som er i stykker ? windows laver en fejl raport på fejlen og siger at det er nvida som bære fejlen i deres driver, skal jeg så overveje at købe nyt kort ?
Avatar billede boxer Nybegynder
08. december 2005 - 14:14 #5
Det kan jeg ikke med sikkerhed sige, men det kan være defekt.
Hvis du har prøvet at disable fast write, kan du prøve en lidt nyere driver
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.85.html
Avatar billede big_ossi Nybegynder
17. juli 2006 - 02:04 #6
Vil lukke her. Fandt aldrig ud af hvad problemet var. prøvede det du har forslået, men lige lidt hjalp det. så nu er den solgt og je fik en ny som ikke blinkede ;)

men tak for hjælpen, lag et svar og der er nogle points.
Avatar billede samuel_giversen Nybegynder
24. september 2008 - 23:06 #7
jeg har et NVIDA GeForce 8600 det er ikke bedre
det skifter  helletiden skærmindstillinger væk fra den bedste indstilling
så må jeg til den igen indstilskærmen forfra instlernyedriver men nej det hjælper ikke  GeForce er ikke mit fortrukne grafikkort længere