Avatar billede primse Novice
04. december 2005 - 20:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mail formular

Hej.
Jeg er i gang med at lave en hjemmeside, hvor der skal være en kontakt formular.
Jeg ville helst hvis kunden kan sende formularen, uden brug af deres egen e-mail program.
Udbyderen er Telia, med kan ikke finde noget script derfra at sætte ind.

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 20:27 #1
Hvor har du din hjemmeside, se hvad de understøtter af mail komponenter.
Avatar billede primse Novice
04. december 2005 - 20:29 #2
Øh, hvad mener du??
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 20:32 #3
Når at man laver hjemmesider skal de lægge hos en web udbyder, de har nogle mail komponenter som man kan bruge.

Hvor skal din hjemmeside ligge, min ligger hos dandomain.

Der er nogle som hedder web10, unoeuro o.s.v.
Avatar billede primse Novice
04. december 2005 - 20:35 #4
Det ved ejg faktisk ikke har bare fået kode og brugernavn. Kan jeg se det nogle steder??
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 20:37 #5
Hos hvem har du bestilt webstedet hos?

Det står normalt et sted i den mail/det brev man får.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. december 2005 - 20:38 #6
Jeg tror det er Telia selv den ligger ved, hvis jeg da har forstået ham korrekt.
Avatar billede trekkies Juniormester
04. december 2005 - 20:40 #7
Ok, men tror ikke at telia understøtter mail komponenter, men du kan prøve at kontakt Telia i morgen.

Da jeg havde en lille hjemmeside hos TDC, der havde de ingen komponenter installeret, da det koster penge.
Avatar billede primse Novice
04. december 2005 - 20:43 #8
Det er en "hun", derfor de dumme spørgsmål:O)

Ifølge hostmaster DK, er den tilknyttet Telia, men jeg kan ikke finde den slags info derinde..
Er der ikke et eller andet "standart script"???
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. december 2005 - 20:44 #9
Trekkies: Læs navnet en gang til - jeg kom blot med min tolkning af spørgers formulering ;)

Når det så er sagt, så tvivler jeg også på de har noget til formålet. Den eneste mulighed jeg lige kan komme på der ikke kræver noget af serveren ville være at lave/finde et Java-applet der selv kan kommunikere med en SMTP-server.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
04. december 2005 - 20:59 #10
Hvis DK Hostmaster siger det er Telia, så er det nok også Telia. I så fald er det dem du skal have fat i, hvis der ikke står noget på deres side (jeg kunne ikke selv finde noget). Du kan evt. også spørge dem om der er nogle server-side teknologier til rådighed, såsom ASP eller PHP, så du selv kan lave (eller få lavet) et script - men det er tvivlsomt.

Såfremt de ikke understøtter nogle af disse ting, så må du vælge mellem enten at droppe det, finde et eller andet Java-applet der kan bruges (denne er dog tvivlsom, og virker næppe på alle computere grundet sikkerhedsindstillinger), eller vælge at ofre nogle få hundrede kroner om året på et webhotel hvor disse ting findes.
Avatar billede primse Novice
05. december 2005 - 15:49 #11
Svar takker for hjælpen
Avatar billede primse Novice
05. december 2005 - 15:50 #12
pidgeot,
Jeg kan ikke give dig point, vil du lave et svar.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
05. december 2005 - 15:56 #13
Så gerne :)