Avatar billede casagrafika Nybegynder
02. december 2005 - 15:41 Der er 8 kommentarer

Hvad er juridisk korrect?

En tidiligere kunder har bedt om filer af deres firmaetslogo jeg har lavet da vi havde sammearbejde, men da jeg skulle bruge tid til at finde de omtalte filer fra min backup arkiv, har jeg fakturere for din tid jeg har brugt til at finde filer, gør dem klar og lave en CD med alt der skulle afleveres. Sagen er at kunden nægter at betale regning, idet de siger at det er deres material, jeg argumentere at det er ikke materialet de skal betale for, det er jo deres, men for den tid jeg har brugt til at lave materialet klar til aflevering. Er der nogen de kan giv mig lys i den her sag? hvem har ret!! På forhånd tak.

CG
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
02. december 2005 - 15:46 #1
Du er desværre i en forkert kategori (Forbeholdt for spørgsmål vedr. eksperten).
Luk fluks spørgsmål og opret et nyt f.eks under fri debat, og jeg skal komme med et par bevingede ord.
Avatar billede jokkejensen Novice
02. december 2005 - 15:59 #2
Man rører selvfølgeligt ikke en finger uden at få penge for det, det er ret logisk, der kan selvfølgeligt altid sås tvivl hvis det ikke er aftalt at der bliver fakturere x antal timer. Men hvis Jeres tidligere samarbejde/aftaler er afsluttet, og nye opgaver kommer som nu, er du fuldt berettiget til at faktuerer dine timer..

Fordi en håndværker har lavet et stykke arbejde hos en, kan man heller ikke forvente han lige kommer og reperere det gratis, selv om han ikke nævner det koster en time..

Helt 100% jurisk korrekt kan jeg ikke sige min kommentar er, men jeg plejer at hente juridisk hjælp i ex http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.jura?lnk=sg&hl=da, her sidder studerende og fuldmægtige og diskutere forskelligt inden for jura, og de ligefrem tænder på sådanne spørgsmål :)
Avatar billede torbend Nybegynder
29. november 2008 - 01:35 #3
Du skal are klø på og kradse dine penge ind.

Jeg ved godt at det er en gammel sag der med garanti er lukket men der er nogen der læser den endnu!

Jeg er tidligere "svag" selvstændig og mistede penge og firma på ikke at have røv!

Du har udført er stykke arbejde. Basta!
Du har sandsynligvis for længst mistet kunden... ergo er der kun den opgave at få dine penge hjem! BASTA
Jeg lærte at når jeg var svag fik jeg kun bøvl og ekstraarbejde... Når jeg var stærk gav det penge.

Jeg håber at du ser min hjælp og bruger den.

Bedste hilsner TorbenD
Avatar billede torbend Nybegynder
26. marts 2009 - 18:09 #4
Lukket og slukket!
Avatar billede torbend Nybegynder
28. marts 2009 - 20:20 #5
Nu prøver jeg at give point og lukke :-)
Håber at Gertsen har klaret problemet vedr. min dobbelprofil!
Avatar billede torbend Nybegynder
28. marts 2009 - 20:24 #6
Næh jeg kan stadig ikke tildele point efter et ½ års forsøg fra Gertsen!!!

Jeg vælger at grine lidt mens tårene pisser ud af øjene af rædsel!!!

Rædsel fordi nogle får "gode" råd og en anden kan ikke besvare og tildele points!!

Nå det lykkes jo nok for eksperten en dag ;-)
Avatar billede torbend Nybegynder
28. marts 2009 - 20:27 #7
Gertsem!

Giv Jokkejensn de point fra mig og luk og sluk!
Avatar billede torbend Nybegynder
08. april 2009 - 19:18 #8
Hovsa :-)

Det er vist mig der skal have pinde fra jokkejensen og ikke vice versa ;o)