Avatar billede janlnm Nybegynder
30. november 2005 - 15:10 Der er 4 kommentarer

hvad skal jeg købe?

jeg har købt en linksys router til min bærbare computer. hvad skal jeg mere bruge for at komme på nettet trådløs.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. november 2005 - 15:50 #1
er der trådløst netværkskort i din bærbar, skulle du være kørende :). Ellers må du ud og kigge efter sådan et.

Mvh
Avatar billede janlnm Nybegynder
30. november 2005 - 16:43 #2
men hvadfor en model hvad hedder den til en bærbar jeg er helt lost
Avatar billede jokkejensen Novice
30. november 2005 - 19:25 #3
okay.. du har en bærbar.. og en trådløs router...

For at din bærbar kan kommunikere med den trådløse router, skal du have et trådløst netværkskort..

Et trådløst netværkskort er i dag "standard" i de nyere highend pc'ere og et krav for at overholde centrino technologien..

Jeg kan ikke lige hjælpe dig med om du allerede har et trådløst netværkskort eller ej, men jeg syntes du skulle fange en med bare en anelse forstand på at sætte det op, blot for at sikkerheden osv kommer i top og ikke andre kan benytte dit netværk.

Men altså.. har du ikke et trådløst netværkskort, skal du ud og have fundet dig sådan et først..

Det kan også være det fyldte et med routeren, ex noget pakke halløj fra TDC ?

Du bliver nød til at fortælle hvad for en bærbar det er eller noget der kan hjælpe os med at finde ud af om du mangler noget eller ej. :)

Mvh
Avatar billede janlnm Nybegynder
30. november 2005 - 23:16 #4
det er en dell inspiron 2200 1,4 ghz(den billiste bærbare de havde hos dell).der er noget der hedder en nerværks adapter
intel(r) pro/100ve network connection.Jeg ved ikke om det kan have nogen med det at gøre?
ps tak fordi du/i gider at hjælpe sådan en hulemand som mig*S*