Avatar billede rips Nybegynder
29. november 2005 - 16:03 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Pixel-fejl

Harj..

Jeg vil blot lige høre om hvor tit der er pixel-fejl på LCD skærme..  Står og overvejer at købe en, men de fleste producenter, siger der skal være mere end 5 fejl på en skærm. Dette gør mig lidt skeptisk over for kvaliteten af skærme. Gider ikke have pixel-fejl.

Et andet spørgsmål.. Kan man ikke lave en søgning her på eksperten, hvor man kan sortere efter dato?

Et tredje spørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke få lukket nogen af de spørgsmål jeg har startet, men ikke fået svar på? Hvordan gør jeg`?
Avatar billede jokkejensen Novice
29. november 2005 - 16:09 #1
1:
Ja tolerencen er ofte 5-20 pixel fejl, men 5 pixels fejl ser man ikke.. Endvidere hvis du køber en high-end ex viewsonic's de nye 2ms eller sony's highend er der ofte ingen fejl.

2:
Nej

3:
Der skal være et svar på sprøgsmålet hvis det skal lukkkes, er edr ikke det, laver du bare selv et "svar" og accepterer det.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
29. november 2005 - 16:19 #2
1: Jeg holder mig langt væk fra fladskærme af den billige (Bilka) kvalitet indtil videre!

GRUNDE:
- De er ikke hurtige nok i "hastigheden"
- Deres opløsning er elendig!
- Fejl på skærmene er for ofte set.
- Prisen på en fladskærm er for hæj iforhold til en HØJ kvalitets CPT skærm.... eks  mærket "LaCie"!

2: jow man kan!!!!!

3: Korrekt... svar selv på spm, så kan du lukke den!
Avatar billede rips Nybegynder
29. november 2005 - 16:23 #3
Det jeg har til overvejelse er en LCD-skærm fra Acer på 19'' med DVI og 6 ms.

Jeg købte en bærbar sidste år med pixel-fejl. Der var 3 af slagsen, meget store som man kunne se hele tiden. Det er måske ikke en defination på en pixel-fejl?

Hvordan laver man så en søgning med sortering af dato?
Avatar billede area48 Nybegynder
29. november 2005 - 16:25 #5
Et lille råd hvis du overvejer at købe en fladskærm... Køb den online hos en dansk forhandler. Du har nemlig ALTID 14 dages returret, hvor du ikke behøver komme med nogen form for begrundelse for hvorfor du ønsker at returnere et hvilket som helst produkt. Du kan derfor nå at få skærmen hjem, afprøve/teste den for fejl og skulle det vise sig at du har modtaget en (sprit ny)skærm med en pixelfejl returnerer du blot denne indenfor de 14 dage. Du kommer naturligvis til at betale fragten frem og tilbage, men det er vel også til at overleve kontra en ny fejlbehæftet skærm.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
29. november 2005 - 16:28 #6
Avatar billede peet49 Nybegynder
29. november 2005 - 17:47 #7
jokkejensen-jeg ser også en enkelt pixelfejl.
Avatar billede jokkejensen Novice
29. november 2005 - 18:47 #8
peet49, sorry, men hvilken pixel fejl fabler du om ? :)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. november 2005 - 18:50 #9
rips, jeg tror du forveksler pixel fejl, med et "gammel" fænomen på tft skræme, hvilket ikke ses på de nyere LCD skærme..

På ældre bærbare og de første skærme, så man ofte en 4-5 områder hvor der var mørke pixels, altså hele område der var betydeligt mørkere eller lysere (afhængigt om der er mørk eller lyst billede) end resten af skærmen..

Det er ikke pixels fejl.. pixel fejl, er en "lysdiode" der ikke virker ud af de ex 1280x1024 = 1.200.000 - Disse er svære at undgå, men man taler ofte om en tolerence på 5-20 pixels, før i tiden kunne hele linier være ramt så hele linier ikke blev vist..

Undskylder mit hurtige svar på dit anden spørgsmål, men trode ikke man kunne sortere dem efter dato..
Avatar billede rips Nybegynder
29. november 2005 - 21:00 #10
Så var det dét jeg havde på min bærbare.. Kan godt nok ikke forstå, hvordan det kan lade sig gøre at man skal kunne vende sig til sådan nogen fejl?