Avatar billede simonsenpq Nybegynder
28. november 2005 - 06:33 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Opgradering af bærbar til USB 2.0 - muligt?

Jeg har en IBM Thinkpad T23 - type 2647-NG8. Er det muligt at udskifte mit USB kort til USB 2.0?

Hvis ja, hvad hedder den type jeg skal købe?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 06:38 #1
Jeg tvivler stærkt på atdet kan skiftes da det sidder på bundkortet. Løsningen er nok nærmere at købe et PMCIA kort med 3-4 USB 2.0 porte. Sådan et kort kan fås til en fornuftig pris (omkring 300 kr)
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. november 2005 - 07:17 #2
Jeg er sikker på at det kan lade sig gøre. Du indleverer din maskine til forhandleren, der sender den til Kina, hvor IBM labtops bliver lavet. Dernede skifter de det meste af indmaden til noget nyt, der har support for USB 2.

Det er der ingen problemer i, ud over at du nok kommer til at betale omkring 50.000,- for det, da vi jo taler om en ny bærbar, der skal bygges i hånden.

Alternativt køb en ny f.eks. en T42 (eller X41 tablet, det er stadig billigere end at få lavet den gamle)
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. november 2005 - 07:31 #4
james_t_dk>Kl. er ikke engang 0800 og jeg har allerede lært noget nyt idag. Takker
Avatar billede hr.usb Nybegynder
28. november 2005 - 09:36 #5
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 09:58 #7
Så er den ged vist barberet...
Avatar billede simonsenpq Nybegynder
28. november 2005 - 15:05 #9
Tak for hjælpen alle sammen! Hvis andre en james_t_dk vil have del i pointene, så læg et svar.
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. november 2005 - 16:47 #10
:)