Avatar billede kxrider Nybegynder
27. november 2005 - 22:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flatscreens fladskærm

Hey !

Er der andre udover Xerox der producere "flatscreens fladskærme" ?!

ex : http://www.neon24.de/images/20414.jpg

på forhånd tak
Avatar billede Beach Mester
27. november 2005 - 23:18 #1
Hvad er forsk. på en fladskærm og en fladskærms-fladskærm?
Spør af nysgerighed og kan hvis begrebet forklares måske hjælpe:-)

//Beach
Avatar billede kxrider Nybegynder
28. november 2005 - 16:31 #2
Jeg ved det er et lidt forvirrende spørgsmål! MEN, jeg mener "flatscreen" altså ligesom tv, hvor der nærmest ikke er en slags kant på!

Den skærm jeg linker til, er nærmest lavet ud i et, hvis du forstår hvad jeg mener, altså ikke noget med en alm. LCD TFT fladskærm, men en skærm der er 100% flat som på billedet !

håber det var forklaring nok :)
Avatar billede Beach Mester
02. december 2005 - 03:16 #3
Ikke helt...

Har lige været et par billeder igennem og kan altså ikke se den store forskel i hvor stor kanten fra displayet til kanten af selve ophænget (kabinettet omkring LCD) er???
http://www.eizo.dk/eizo/IMAGES/PRODUCTS/FLEXSCAN/FLEXSCANL797.JPG
Jeg kan komme med mange flere men firmaerne gemmer de fleste billeder bag div java-scripts så det gør det besværligt at linke til billederne.

Den skærm du linker til er iflg. billedet ikke ret meget lavet ud i et, der er da massere af kanf på, specielt for neden hvor jeg ud fra billedet vil tro at der er omkring 3 cm!

Du prøver også at sammenligne et LCD display med en alm. tv-skærm der jo igen er opdelt efter forsk. normer for opbygning.

Hvis man læser imellem linierne søger du så et LCD display til din computer der er 100% plant på skærmoverfladen (så du kan vende displayet 90 grader og ligge en kugle på uden den triller rundt) og samtidig ikke har nogen større kant!

Mit bedste forslag er at smutte ind i det nærmete større varehus og se på hvad der findes og derefter læser lidt om hvilke muligheder der ligger. Det er for de fleste meget vigtigere at se på data så som betraktningsvinkel, lysstyrke, opløsning & refresh-rate.
Designet for den alm. bruger kommer faktisk i sidste række!

Så find dine krav, og set dem op i et logisk skema. Så vil du meget nemmere finde det du søger:-)

//Beach
Avatar billede kxrider Nybegynder
03. januar 2006 - 22:46 #4
lukker