Avatar billede simon_iknow Nybegynder
22. november 2005 - 13:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sifter automatisk sprog på tastatur

Jeg har engang i mellem problemer med at mit tastatur automatisk skifter sprog fra dansk til engelsk.

Til at starte med troede jeg det var min installation af Windows der var noget galt med, men nu har jeg oplevet det på 3 forskellige pc´er og har en kollega der oplever det samme.

Jeg går ud fra at det er en genvejstast da jeg bruger mange  og engang i mellem taster forkert.. Men jeg har endnu ikke fundet ud af hvad det er jeg trykker forkert, for at skifte sprog....... ??????????
Avatar billede screem_brille Novice
22. november 2005 - 13:08 #1
har du ikke brug for engelsk tastatur layout, så fjern det, så sker det ikke (gøres i kontrolpanelet under regioniale indstillinger og noget emd tastatur)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. november 2005 - 13:08 #2
man skifter sprog hvis man trykker på alt + shift.
Avatar billede simon_iknow Nybegynder
22. november 2005 - 13:23 #3
Tak for hjælpen Alt + shift var løsningen :-) skiver du det ikke lige som svar ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. november 2005 - 13:25 #4
svar :)
alt + shift.skifter sprog.
Men som screem brille skriver kan du fjerne f.eks. det engelske sprog under kontrolpanel.