Avatar billede haffelaffen Nybegynder
21. november 2005 - 15:27 Der er 6 kommentarer

Brevpapir med vandmærke

Hej !

Hvorledes er det muligt, at lave sit eget brevpapir til sin email i Outlook ?

Jeg vil gerne have et vandmærke i baggrunden som ikke skal gentage sig som de andre standart brevpapire gør..

Jeg ser frem til, at høre hvorledes dette kan lade sig gøre.

:)

Rikke
Avatar billede darth-domino Nybegynder
21. november 2005 - 15:46 #1
Det er som ikke så svært....

Du laver den evt med denne skabelon:
<HEAD>
<BASE
href=file://C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\MICROS~1\Brevpapir\>
<STYLE>BODY {
    BACKGROUND-POSITION: right top; MARGIN-TOP: 85px; FONT-SIZE: 10pt; MARGIN-LEFT: 20px; COLOR: #000000; BACKGROUND-REPEAT: no-repeat; FONT-FAMILY: Futura Bk BT; BACKGROUND-COLOR: #ffffff
}
</STYLE>

<META content="MSHTML 6.00.2800.1476" name=GENERATOR>
<META content="MSHTML 5.00.3315.2870" name=GENERATOR>
<META content="MSHTML 5.00.3103.1000" name=GENERATOR>
<META content="Microsoft FrontPage 4.0" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY BACKGROUND="file://C:\Documents and Settings\Standard Bruger\Application Data\Microsoft\Stationery\Standard.gif" STYLE="BACKGROUND-COLOR: #ffffff; "><DIV>&nbsp;</DIV></BODY>

Derefter kopier du dit billed du gerne vil bruge ind i :
C:\Documents and Settings\Standard Bruger\Application Data\Microsoft\Stationery\Standard.gif
Avatar billede ierikk Nybegynder
21. november 2005 - 15:47 #2
så vidt jeg husker kan du lave det i word
Avatar billede darth-domino Nybegynder
21. november 2005 - 15:47 #3
Du SKAL forresten ligge billed LOKAL på dit C: ellers kan du ikke hente den automatisk ind i Outlook...
Avatar billede darth-domino Nybegynder
21. november 2005 - 15:52 #4
HUSK at din editor IKKE må være sat til WORD, så laver den bare billdedet over hele skærmen og sætter den til "Fliser" istedet for engang....
Avatar billede ierikk Nybegynder
21. november 2005 - 15:53 #5
Dette er kopieret ind fra Word
"Ændre en baggrund eller et vandmærke
Benyt en af følgende fremgangsmåder:

Ændre en dokumentbaggrund

Du kan benytte en anden farve, bruge struktur eller billeder i stedet for farve eller ændre indstillingerne for mønstre og gradueringsfyld.

Peg på Baggrund i menuen Formater.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Klik på den ønskede nye farve.

Klik på Flere farver for at få vist flere farvemuligheder.

Klik på Effekter for at ændre eller tilføje specielle effekter, f.eks. gradueringsfyld, struktur eller mønstre.

Ændre et vandmærke

Peg på Baggrund i menuen Formater, og klik derefter på Trykt vandmærke.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Klik på Vælg billede for at ændre billeder.

Marker eller fjern markeringer af de ønskede indstillinger under Billedvandmærke, hvis du vil ændre billedindstillinger.

Marker et andet indbygget udtryk, eller skriv dit eget udtryk, hvis du vil ændre teksten.

Marker eller fjern markeringer af de ønskede indstillinger under Tekstvandmærke, hvis du vil ændre tekstindstillinger.

Tip!

Hvis du har indsat et vandmærke i dokumentets sidehoved, og du ikke har brugt dialogboksen Trykt vandmærke, kan du få vist sidehovedet og derefter ændre teksten eller grafikken i vandmærket, som du vil."
find det selv ved at gå i Word og hjælp og søg
Avatar billede haffelaffen Nybegynder
22. november 2005 - 09:07 #6
Det er ikke en mulighed, at have billedet liggende lokalt, derfor er det
nok ikke den helt rigtige løsning.

Nogen mulighed for at slippe for gentagelser af det vandmærke man indsætter ??