Avatar billede robinhood Nybegynder
18. november 2005 - 12:32 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Ændre navnet på en fil i en kæde ud fra kolonnenavnet

Hej Eksperter

Jeg har et regneark med kolonnerne:
Jan Feb Mar Apr o.s.v.

For hver af månederne skal jeg hente nogle tal i nogle andre regneark:
apr.xls feb.xls mar.xls o.s.v.

Jeg kan lave kæden manuelt således: =[jan.xls]ark1!A2

Jeg vil gerne lave en funktion så Excell selv kan regne ud hvad filnavnet er på baggrund af kolonneoverskriften.

Er den for svær?
18. november 2005 - 13:18 #1
Funktionen du skal bruge hedder INDIREKTE(............)
Avatar billede tobler Nybegynder
18. november 2005 - 13:50 #2
Prøv med: =INDIREKTE("'[" & A1 & "]Ark1'!$A$1"), jeg er gået ud fra at apr.xls står i A1.
Avatar billede tobler Nybegynder
18. november 2005 - 13:58 #3
Bemærk at det ikke virker på lukkede filer, det gør din "direkte" reference =[jan.xls]ark1!A2, hvis du svarer ja til at opdatere.