Avatar billede hav0k Nybegynder
15. november 2005 - 22:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Samsung SyncMaster 913V 19" vs. Medion 19"

Jeg sidder og skal erhverve en ny skærm (skal være TFT 19") som helst ikke skal være for dyr. Har derfor overvejet enten en:

1) Samsung SyncMaster 913V 19" (Sølv)
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=160401
Koster 2.224,-

Eller en:
2) Medion 19" fra Aldi's tilbud her i morgen.
http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_46/OFF02.HTM
Koster 2.399,-

Umiddelbart har Medion lidt hurtigere responstid (8ms mod Samsungs 12ms) og kan tilsluttes via DVI-D (som samsung heller ikke kan), hvilket jeg dog ikke er sikker på hvor stor forskel det gør?

Jeg har til gengæld hørt mere positivt om Samsung end om Medion.. Så er nu lidt i tvivl - hvad siger i?

PS. Jeg fandt frem til at mit gfx, Geforce 6600 GT 8xAGP, understøttede DVI-I - men vil det også sige at jeg kan bruge tilslutte en skærm med DVI-D stik? (Hvad er forskellen på -I og -D?)
Avatar billede levich Nybegynder
15. november 2005 - 22:33 #1
Helt klar Samsung - og den er endda billigere.
Avatar billede hav0k Nybegynder
16. november 2005 - 22:20 #2
Ville være rart med en forklaring - hvorfor er Samsung bedre?
Avatar billede levich Nybegynder
16. november 2005 - 22:32 #3
Fordi virksomheden er kendt for at lave gode computerskærme. Medion er kendt for at lave relativ dårlige computerhardware.
Avatar billede hav0k Nybegynder
18. november 2005 - 16:11 #4
Jaja.. siden der ikke er andre der vil deltage i debatten må jeg jo tage dit råd for gode varer :) Velbekomme..