Avatar billede drefes Nybegynder
13. november 2005 - 22:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

2 pc tilsluttet een skærm

er det muligt at tilslutte 2 stk pc til een skærm ?

hvis ja, kan man køre med split-screen osv, så at man kan følge processer fra begge pc´ere på een skærm  ?

hører gerne erfaringer eller alternative forslag...

spørgsmålet er kun oprettet ud fra den ide at spare indkøb af en skærm/monitor
Avatar billede screem_brille Novice
13. november 2005 - 22:37 #1
ja med en omskifter boks.

nej ikke uden dyrt hardware (mht split screen)
Avatar billede inglenook Praktikant
13. november 2005 - 22:44 #2
Kommer lidt an paa hvad du skal bruge det til. Hvis den ene PC ikke skal koere 'grafik-tunge' programmer kan du med fordel blot installere VNC (gratis fra www.realvnc.com) paa den, og bruge en viewer fra den PC hvor skaermen er tisluttet til at se desktoppen paa den anden.
Avatar billede drefes Nybegynder
13. november 2005 - 22:53 #3
ca pris-leje på omtalte omskifter boks ?  og ca pris på hardware mht split-screen ?
Avatar billede drefes Nybegynder
13. november 2005 - 22:54 #4
ok, og hvad er en viewer ?  og hvordan tilslutter jeg en evt pc2 til skærm/pc1  ?
Avatar billede screem_brille Novice
13. november 2005 - 22:56 #5
en kvm smitch indeholder både porte til mus / tastatur og monitor, og koster fra ca 150 og opefter (helt op til adskillige tusinde, men så er der også en del smarte funktioner) en boks til split view tør jeg ikek gætte på, men tvivler på amn finde r noget til unde 5-8000 (hvis det kan gøre det, da det ikek er noget man bare lige laver, samt markedet for sådan nogle produkter er ret små)
Avatar billede inctor Nybegynder
13. november 2005 - 22:59 #7
Man kan da vel oZz køre den anden computer oven en TV IN port eller et billed in port , har jeg gjort på et tidspunkt , og så sat mus og tastatur til den anden com .. kan bare ikk huske hvordan jeg fik den til at virke over TV IN oG Billed In ..
Avatar billede inglenook Praktikant
13. november 2005 - 23:02 #8
"ok, og hvad er en viewer ?" :

VNC er gratis software til at se Desktoppen / Skrivebordet paa en anden PC der fysisk kan staa et andet sted i verden. Det kan ogsaa bruges paa et lokalt netvaerk, og pakken bedtaar baade af klient delen (vncviewer) og server delen (vncserver). Tag et kig paa det link jeg gav dig.

Hvis begge PC'ere skal bruges meget vil jeg dog ligesom brille foreslaa en KVM.
Avatar billede drefes Nybegynder
13. november 2005 - 23:17 #9
hmm - det her blir allerede mere kompliceret end jeg umiddelbart havde forestillet mig, går nok efter en simpel løsning.  Men 150 for en kvm er jo til at overse, på den anden side har jeg ingen gavn af at ha 2 stk pc koblet til een skærm hvis ikke jeg kan se skærm billede fra begge på een gang...

mht kvm isoleret set :  sættes det normale skærm-kabel til kvm som derfra fordeler til 2 stk pc  ?
Avatar billede drefes Nybegynder
13. november 2005 - 23:18 #10
og har du evt kommentarer erfaringer med det forslag "inctor" gav om tv-in ?
Avatar billede drefes Nybegynder
13. november 2005 - 23:20 #11
ok, men problemet er stadig at jeg kun ville ha gavn af løsningen hvis jeg kan se skærmbillede fra begge pc på een skærm samtidigt....

har du evt erfaringer kommentarer til "inctor"  forslag vedr tv-in  ?
Avatar billede inctor Nybegynder
13. november 2005 - 23:25 #12
Jeg mener det var et TV-In stik jeg brugte er ikk sikker da jeg har solgt den com , den skulle bruges af nogen til videoredigering , og de behøvede flere com til samme skærm .. Men mener det var et TV-IN stik ..
Avatar billede inctor Nybegynder
13. november 2005 - 23:26 #13
Hvad ska de to com bruges til da ? siden at man skal kunne se begge på en gang ..
Avatar billede drefes Nybegynder
15. november 2005 - 17:05 #14
smid svar for point