Avatar billede sjedb Nybegynder
12. november 2005 - 18:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHPAdmin placeret andet sted en default

Jeg har instaleret phpadmin på roden af mine intersider:

Inetpub/www
Inetpub/phpmyadmin
Det virker fint.

Jeg ønsker at placere phpmyadmin på et andet sted og ikke i roden men det virker ikke!!

Jeg har eksperimenteret med at ændre opsætning i index.php,og comon.lib.php

Hvem sider med devise sten.
Avatar billede jaw Nybegynder
12. november 2005 - 18:29 #1
Prøv at kigge i config.inc.php :)
Avatar billede sjedb Nybegynder
12. november 2005 - 18:40 #2
Der har jeg også kigget, jeg har prøvet mangt og meget, så hvad er det for rettelser der skal til, hvis eks. følgende mapper skal bruges?

C:\phpmyadmin
C:\Inetpub\wwwroot
Avatar billede showsource Seniormester
12. november 2005 - 20:44 #3
prøv med:

$cfg['PmaAbsoluteUri'] = (!empty($HTTPS) ? 'https' : 'http') . '://' . $_SERVER['SERVER_NAME'] . (!empty($_SERVER['SERVER_PORT']) ? ':' . $_SERVER['SERVER_PORT'] : '') . substr($_SERVER['SCRIPT_NAME'], 0, strrpos($_SERVER['SCRIPT_NAME'], '/')+1);
Avatar billede showsource Seniormester
12. november 2005 - 20:49 #4
Altså, det er
$cfg['PmaAbsoluteUri']
som definerer host/path
Avatar billede sjedb Nybegynder
13. juni 2006 - 23:04 #5
lukker spørgsmålet