Avatar billede snebolle Nybegynder
11. november 2005 - 17:30 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Samme tekst i flere word-dokumenter

Hej,
Jeg har mange forskellige word-dokumenter hvor jeg har en standard tekst i sidehoved/sidefod. Inden i selve teksten har jeg også den samme tekst til at stå.

Derfor vil jeg høre om man på nogen måde kunne lave så jeg kun skal ændre den tekst et sted hvor det så automatisk ændres i alle dokumenter?

Jeg kunne godt smide alle sider ind i et dokument men det vil jeg helst undgå!

Håber virkelig nogen kan hjælpe...
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
11. november 2005 - 17:52 #1
måske via "brev fletning"
Så du gemmer din tekst i et excel regneark/tekst fil/database (kan vidst også gemmes direkte i word).

Så fletter du bare med de i de ønskede dokumenter.
Avatar billede nilsen Nybegynder
11. november 2005 - 18:26 #2
gd
Lav dit standard brev, gjem det deretter som en dokumentskabelon, så kan du få frem dit standard brev ved at åbne skabelonen og føje evt tekst til det som allerede står der.
N.
11. november 2005 - 18:29 #3
tror snebolle vil lave søg og erstat på allerede eksisterende dokumenter...
kig her http://www.smartoffice.dk/SmartOffice/Products/WordFindReplace.asp

Jeg kan ikke huske, om jeg har lavet det således, at det også ændre tekst i sidehoved og -fod.

Prøver du det, så gør det på kopier af dine orginal dokumenter til at starte med.
Avatar billede rvm Nybegynder
11. november 2005 - 22:41 #4
Jeg ville til brødteksten oprette et dokument, som kun indeholdt teksten. Derefter ville jeg optage en makro, der indsættet teksten i et dokument. Derefter ville jeg lave en knap på min værktøjslinie, som kørte den optagne makroen, når jeg trykkede.
Avatar billede snebolle Nybegynder
12. november 2005 - 10:38 #5
Jeg har prøvet at kigge på nogle af jeres forslag og på XML. Men så vidt jeg kan se kræver det mine filer altid ligger i samme bibliotek ellers bliver link-stierne forkert.

Derfor bliver jeg nok nød til at smide alle mine word-dokumenter ind i et dokument. Så bliver min sidehoved og -fod automatisk ændret.

Men så var mit ønske at jeg skriver alle de ting, som skal ændres nede i dokumentet på første side. Så skal jeg kun ændre tekst på den første side og så bliver alt genereret efter det nede i dokumentet. Er det muligt at lave?

Altså at man linker 2 tekster så de altid er ens!
Avatar billede rvm Nybegynder
12. november 2005 - 13:34 #6
Sæt et bogmærke omkring din tekst på første side. Altså marker teksten og vælg Indsæt/Bogmærke

Indsæt derefter et ref-felt, hvor du refererer til dit bogmærke, de steder hvor teksten skal være det samme. Altså Indsæt/Felt Vælg feltet Ref.
12. november 2005 - 13:42 #7
hmm - tror altså min lille værktøj (som er gratis) kan løse problematikken, med alle dokumenter i et bibliotek og alle under biblioteker. Vil i arbejde manuelt så god fornøjelse :-)
(jeg følger ikke længere med i spørgemålet)
Avatar billede snebolle Nybegynder
12. november 2005 - 15:33 #8
rvm -> Jep det var lige præcis denne løsning jeg søgte. Takker.

flemmingdahl -> Jeg vil gerne have prøvet dit program men jeg synes ikke rigtig jeg kunne finde nogle steder at downloade den så gik væk fra det igen. Troede derfor det kostede penge!