Avatar billede allan-allan Nybegynder
11. november 2005 - 16:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken af følgende 2 computere skal jeg købe?

Jeg står overfor at skulle købe en bærbar, og er kommet frem til to modeller til samme pris. Er der en kyndig der kan anbefale den ene frem for den anden?

Det står mellem:

PACKARD BELL EASYNOTE R4624 og Acer Aspire 3003wlmi

Håber at høre fra Jer og god week-end
Avatar billede datasource Nybegynder
11. november 2005 - 16:20 #1
jeg ville helt sikkert vælge Packard Bell computeren da den har en mindre "srømslugende" processor.
Avatar billede unnamet Nybegynder
11. november 2005 - 16:22 #2
hvad skal du bruge den til? spil eller skole eller bække
Avatar billede allan-allan Nybegynder
11. november 2005 - 16:32 #3
jeg skal primært bruge den til at skrive på, men også internet etc. Jeg spiller ikke computer.

Jeg tænker på faktorer som støjniveau, skærmkvalitet, mulighed for opgradering og hvad der nu ellers er vigtigt, som jeg (lægmand) ikke kender til.
Avatar billede unnamet Nybegynder
11. november 2005 - 16:35 #4
så ville jeg vælge packard bellen fordi den larmer nok ikke så meget ved at den ikke er helt så kraftig men det kommer også an på hvordan den er at skrive på det er en meget vigtig ting. men vil sige packard bellen!
Avatar billede allan-allan Nybegynder
11. november 2005 - 16:53 #5
Jeg er overrasket over at i begge anbefaler at tage den som ikke har den kraftigste processor. Er ulemperne flere end fordelene?
Avatar billede unnamet Nybegynder
11. november 2005 - 16:57 #6
ja hvis du tager en hurtigere prosessor bruger den flere watt og jo flere watt jo mere varme og jo mere varme jo mere støj fra en blæser og som du siger skal du jo ikke bruge den til krævende ting så kan det være lige meget med den smule mere mega hertz! så! men det er jo dit valg
Avatar billede allan-allan Nybegynder
12. november 2005 - 12:38 #7
Tak for hjælpen... ville gerne give dig points, men kassen hvor jeg skal trykke "accepter" er forsvundet!
Avatar billede unnamet Nybegynder
19. november 2005 - 18:02 #8
ja hvis du tager en hurtigere prosessor bruger den flere watt og jo flere watt jo mere varme og jo mere varme jo mere støj fra en blæser og som du siger skal du jo ikke bruge den til krævende ting så kan det være lige meget med den smule mere mega hertz! så! men det er jo dit valg