Avatar billede kasper2512 Nybegynder
06. november 2005 - 12:15 Der er 8 kommentarer

Udarbejdelse af brochure til tryk?

Jeg har fået til opgave at lave en brochure som skal bestå af fem sider hvor der skal være tekst og billeder på begge sider.
Jeg overvejer at sætte brochuren op i Indesign.
Er der noget specielt man skal tage højde for og hvordan sætter man det nemmest op til trykkeriet?
Avatar billede hcma Novice
06. november 2005 - 14:39 #1
læs afsnittet om Print & Tryk
http://exp.dk/artikler/79
Avatar billede shera Nybegynder
06. november 2005 - 21:27 #2
Du kan da bare bruge microsoft office puplicer ? det er beregnet til brochure
Avatar billede hcma Novice
06. november 2005 - 22:12 #3
shere >>  tror ikke det er det kasper2512 tænker på; han har garanteret allerede et dpt-program i tankerne (og det kan sagtens være publisher), men der er altså mange ting som man skal tage højde for, uanset hvilket dtp-program man benytter (farveprofil, trykmetode, billedformat, skrifttyper, skal det integreres, vedhæftes o.s.v.)
Avatar billede kasper2512 Nybegynder
07. november 2005 - 00:53 #4
Skal man lægge 3 mm til i højden og bredden når man sender brochuren til trykkeriet?
Avatar billede hcma Novice
07. november 2005 - 01:02 #5
det er forskelligt, helt afhængig af projektets art og trykkeriet, men ofte lader man grafik går ud over kant, hvis det vel at mærke skal gå helæt til kant på dem færdige tryksag.
Jeg ville selv kontakte trykkeriet og høre dem om hvordan, hvorledes o.s.v...
Avatar billede kasper2512 Nybegynder
07. november 2005 - 01:07 #6
ok tak for hjælpen
Avatar billede hcma Novice
07. november 2005 - 01:14 #7
hvis det var noget du kunne bruge tillader jeg mig at lægge et svar :o)
Avatar billede hcma Novice
07. november 2005 - 01:15 #8
du accepterer et svar ved at hoppe ned til venstre, markerer navn og så trykker på accepter