Avatar billede rastaman Nybegynder
03. november 2005 - 10:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fungerer dette regneark

Hejsa

Jeg har et meget besværligt spørgsmål

På nedenstående link er der to versioner af den samme faktura.
Min opgave er at finde ud af hvordan linien med fakturanr. fungerer.

Efter sigende skulle arket selv generere et nummer og måske hænge sammen med noget som hedder Super Office. Så når den havde brugt nr. 000 60 431 og denne faktura var gemt, kunne den selv finde ud af at den skulle tildele den næste faktura nr. 000 60 432.

Men er der nogle som kan se hvordan dette skal virke. Jeg har ikke selv dette Super Office skal jeg lige sige, men kan man se om arket skal hænge sammen med dette program ?

Link

http://www.michaelrastad.dk/faktura.htm
Avatar billede stewen Praktikant
03. november 2005 - 11:04 #1
Der er ikke noget der tyder på at filen på nogen måde hænger sammen med S.O. - som iøvrigt er et CRM system.

Eller med andre ord, det ser ikke ud til at filen selv skulle genere fakturanr.
Avatar billede rastaman Nybegynder
03. november 2005 - 11:07 #2
Det siger den person jeg har fået den fra. At den selv har gjort det på et tidspunkt. Men så er der gået ged i den for ham.

Men jeg kan hverken se makroer e.l. som skulle kunne gøre dette.
Avatar billede rastaman Nybegynder
03. november 2005 - 11:10 #3
Datoen skulle den også automatisk indsætte som dags dato ???

Det eksempel som hedder faktura 2 hjælper dig ikke ???
Avatar billede stewen Praktikant
03. november 2005 - 11:27 #4
At indsætte dags dato, er blot at indsætte formlen =idag() og så have formateret cellen efter ønske!

Hvis det på nogen måde virker/skal virke - skal det være fordi, man i S.O. har lavet en funktion som skriver ned i excelfilen - hvilket faktisk ikke er usandsynligt!!!!

Det er i hvert fald ikke i excelfilen du har noget der kigger i S.O.
Avatar billede splokit Nybegynder
03. november 2005 - 20:36 #5
Det ser ud til at være en skabelon. som et andet program bruger og bruger det til at lave ud print efter... altså hvis jeg ikke har sovet i timen.
Avatar billede stewen Praktikant
21. januar 2006 - 15:15 #6
lukketid?
Avatar billede rastaman Nybegynder
10. februar 2006 - 09:38 #7
Lukker