Avatar billede hellfishdk Nybegynder
01. november 2005 - 17:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SMO components

Jeg har hentet Sql Server 2005 Express, og det virker, efter lidt krumspring til H & V. Jeg vil så gerne have en GUI til at eksperimenterer/lærer SQL, så jeg dl SQL Server 2005 Express Manager.
Jeg prøver så at installerer den, men den stopper med det samme, og skriver følgende:
"This computer must have at least Windows 2000 SP4 and the user have administrator privileges in order to continue. Also, you must first install the SMO Components and the . NET Framework 2.0."
Jeg har WINXP Pro, og har installeret .NET Framework 2.0 (og fjernet alle tidligere versioner, som man skal). Så jeg formoder kraftigt at det er den der SMO komponent der mangler.

Så mit spørgsmål er ganske enkelt: Hvordan i alverden finder og installerer jeg den SMO?????

#hellfishdk#
Avatar billede snowball Novice
01. november 2005 - 17:30 #1
Ifølge http://download.microsoft.com/download/5/1/B/51BC4D37-F1D4-4A5F-8639-9E7FBACFB0FE/ReadmeSQLExpMgr.htm#_2461_prerequisites_and_software_requirem_fzpy så bliver SMO (SQL Management Objects) installeret når du netop installerer SQL Server 2005 Express Edition.

Gik installationen af SQL Serveren godt og uden problemer?
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
01. november 2005 - 17:52 #2
Installationen gik sådan set fint, efter at have prøvet et par gange. Jeg læste at for at kunne benytte SQL Server 2005 Express, skulle man afinstallere alle express edition, og installerer .NET Framework 2.0, hvor man der efter skal afinstallerer alle tidligere versioner af .NET Framework. Da jeg havde gjort det så gik det helt fint. Så nu kører den :)
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
07. november 2005 - 15:03 #3
Jeg har prøvet at følge det links der var ifm. snowballs link, men det der var ikke lige umiddelbart noget en n00b, som mig kunne bruge... Så jeg lukker tråden.