Avatar billede conrad Nybegynder
31. oktober 2005 - 21:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

understøtter sql nested transactions?

Jeg har haft en diskussion med en kollega som påstod at følgende er understøttet af sql:

(i pseudo kode)

trans 1 start
----logic
  trans 2 start
  --- logic
  trans 2 commit
--- logic
  noget går galt og trans 1 aborter men trans 2 er committed til  disk
trans 1 abort

Er det muligt at trans 2 er comitted til disk? Jeg mener at have læst at der ikke er nogle DBMS der understøtter et sådant scenarie, men jeg er måske helt galt på den ?
Avatar billede conrad Nybegynder
31. oktober 2005 - 21:02 #1
beklager titlen, det skulle nok snarere have været noget med commit af nestede transaktioner
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2005 - 21:05 #2
2 connections => intet problem
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2005 - 21:07 #3
ofte vil man i den slags scenarier bruge en transaction manager
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2005 - 21:09 #4
[vi har iøvrigt næsten lige haft dette spørgsmål oppe og vende]
Avatar billede conrad Nybegynder
31. oktober 2005 - 21:17 #5
ok, men ikke med 1 connection vel ? Du kan jo lige lægge et svar samtidig
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2005 - 21:18 #6
nej - ikke så vidt jeg ved
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2005 - 21:20 #7
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2005 - 21:23 #8
Sybase tillader syntaxen (http://manuals.sybase.com/onlinebooks/group-as/asg1250e/sqlug/@Generic__BookTextView/53608)
men gør ikke det du ønsker - den ignorerer bare det inderste start og slut
Avatar billede conrad Nybegynder
31. oktober 2005 - 21:31 #10
Tak Arne