Avatar billede lillesnif Nybegynder
30. oktober 2005 - 20:30 Der er 1 kommentar

IIS + ASP + Netdotnuke

Hej Eksperter

Jeg har sat en 2003 server op, med iis, og installeret DOTNETNUKE efter deres Manual, når jeg er på serveren kan jeg nemt se asp siden i en browser, men på alle mine client maskiner, får jeg fejlen -

Siden kan ikke vises
Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske problemer på webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre webbrowserindstillingerne.

--------------------------------------------------------------------------------

Prøv følgende:

Klik på knappen  Opdater, eller prøv igen senere.

Hvis du har skrevet sidens adresse i adresselinjen, skal du kontrollere, at adressen er skrevet korrekt.

Hvis du vil kontrollere forbindelsesindstillingerne, skal du klikke på menuen Funktioner og derefter klikke på Internetindstillinger. Klik på Indstillinger under fanen Forbindelser. Indstillingerne skal svare til dem, der blev leveret af administratoren af lokalnetværket (LAN) eller Internetudbyderen.
Kontroller, om indstillingerne for Internetforbindelsen registreres. Du kan indstille Microsoft Windows til automatisk at registrere indstillinger for netværksforbindelsen (hvis administratoren har aktiveret denne indstilling).
Klik på menuen Funktioner, og klik derefter på Internetindstillinger
Klik på LAN-indstillinger under fanen Forbindelser.
Vælg Automatisk registrering af indstillinger, og klik derefter på OK.
Nogle websteder kræver 128-bit forbindelsessikkerhed. Klik i menuen Hjælp, og klik derefter på Om Internet Explorer for at afgøre, hvilket sikkerhedsniveau, du har installeret.
Hvis du prøver at besøge et sikkert websted, skal du kontrollere, at dine sikkerhedsindstillinger understøtter dette. Klik på menuen Funktioner, og klik derefter på Internetindstillinger. Rul ned til sektionen Sikkerhed under fanen Avanceret, og marker feltet ud for indstillingerne for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0 og PCT 1.0.
Klik på knappen  Tilbage for at prøve et andet hyperlink.

Serveren blev ikke fundet, eller der opstod en DNS-fejl
Internet Explorer
-

Har sat med det i 2 dage nu, og kan IKKE finde fejlen, er der nogle der kan hjælpe mig ???
Avatar billede njhvidberg Nybegynder
31. oktober 2005 - 19:06 #1
DNS !
Din side skal have en ip adresse, indsæt den i din host fil på hver maskine hvis du ikke har noget dns (ex: "10.0.0.5  www.minside.dk").