Avatar billede dennism Nybegynder
26. oktober 2005 - 18:00 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

IIS: Virtual hosts

Jeg vil gerne have oprettet virtualhots i IIS. Har f.eks. domænet unixhost.dk som peger på min server.
Hvordan kan jeg i IIS få den til at vise c:/www/unixhost.dk istedet for c:/www/local når man kommer fra unixhost.dk (eller www.unixhost.dk)?

Vil også gerne have lavet sådan, at hvis man besøger phpmyadmin.etellerandendomæne.dk så viser den c:/www/phpmyadmin. Hvordan kan jeg gøre det? Skal det laves til hvert enkelt domæne - eller kan man lave en samlet regl som tager imod hvergang subdomænet er phpmyadmin (altså uanset hvilket domæne det er)?

Beklager, men har ikke nogle point.
Avatar billede dennism Nybegynder
26. oktober 2005 - 18:03 #1
Har lavet et "nyt website", men det tager kun imod ved unixhost.dk og ikke www.unixhost.dk
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2005 - 21:13 #2
så brug hostheader som er indbygget i iis men det dur kun ved server udgaver og ikke ved alm. win2k eller xp.
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2005 - 21:13 #3
hvis den tager i den forkerte mappe så hard u jo også sat den til at kigge efter filer det forkerte sted.
Avatar billede dennism Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:29 #4
Hostheaders lyder ikke som et god løsning - vil jo have noget der virker på alle systemer!

Jeg har et localhost som henter fra c:/www/local.
Hvordan opretter jeg så et virtualt site som gør at når man besøger unixhost så henter den fra c:/www/unixhost.dk?
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2005 - 21:36 #5
køre du windows 2000 server eller windows 2003 server? og jo det er i hostheader hvis det er unixhost.dk og www.unixhost.dk skal hente på det samme site.

det med etellerandet.unixhost.dk skal være i en anden mappe så er det nyt SITE og ikke Virtualsite. også brug hostheader.

Men det lyder som xp eller alm. win2k du bruger og der kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 09:04 #6
Jeg bruger Windows 2003 Server, så der burde ik være noget problem :)
Forsøger mig lidt med de hostheader.
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 09:15 #7
Jeg har nu lavet et nyt site, som hedder unixhost.dk.
Hvor finder jeg hostheader?

(p.s. serveren bliver snart lukket)
Avatar billede kenp Novice
27. oktober 2005 - 09:32 #8
når du så går ind på egenskaberne for det site, så vælge avanceret på det første faneblad så kan du tilfølge www.unixhost.dk så vil den svare på begge dele.
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 17:22 #9
Sådan - det virker nu med www.unixhost.dk og unixhost.dk
Men når jeg f.eks. besøger test.unixhost.dk sker der en fejl!? Der viser den igen den locale side. Kan jeg ik forhindre dette?
Avatar billede kenp Novice
27. oktober 2005 - 17:35 #10
jooo ved at opdater...
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 17:39 #11
HVad skal jeg opdatere?
Avatar billede kenp Novice
27. oktober 2005 - 17:42 #12
på din computer for forbinder til den..
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 17:50 #13
Er det IIS jeg skal genstarte? Eller skal jeg trykke F5 browseren? Jeg har prøvet begge dele - det hjælper ikke.
Avatar billede kenp Novice
27. oktober 2005 - 18:00 #14
prøv at trykke CTRL + F5

hvis du har sat test.unixhost.dk op korrekt så skulle du så se den rigtige side.
Avatar billede kenp Novice
27. oktober 2005 - 18:00 #15
jeg ser ihvertfald phpinfo på den side så hvis det er korrekt så virker det.
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 18:04 #16
Det er netop ikke korrekt..
phpinfo er den lokale side.
Jeg er ikke interesseret i at når man indtaster et "falsk" subdomæne foran domænet, så kender den den lokale side. Hvad plejer man at gøre mod det?
Avatar billede kenp Novice
27. oktober 2005 - 18:30 #17
så må du jo gøre så den peger det rigtige sted hen. eller slette test....
eller sætte et op som fanger alle..
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 18:59 #18
Hvordan lavet man et som fanger alle - det er netop det jeg er interesseret i?
Avatar billede kenp Novice
27. oktober 2005 - 19:41 #19
Så skal du lave et site uden at angive noget i hostheader.
Avatar billede dennism Nybegynder
27. oktober 2005 - 19:56 #20
Tak, det fungerer nu.
Hvordan siger du så, at jeg laver sådan at phpmyadmin.unixhost.dk viser c:/www/phpmyadmin? Kan jeg evt. lave en samlet regl for alle hosts?
Avatar billede kenp Novice
27. oktober 2005 - 22:05 #21
du laver en på samme måde som de andre...
Avatar billede dennism Nybegynder
28. oktober 2005 - 07:12 #22
Altså et site? Kan jeg ik lave et som taget imod phpmyadmin.*? Altså hvor den er ligeglad med domænet?
Avatar billede kenp Novice
28. oktober 2005 - 09:09 #23
Nej
Avatar billede dennism Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:40 #24
Hmm..det ser så en af ulemperne ved IIS kontra Apache!
Avatar billede kenp Novice
28. oktober 2005 - 12:42 #25
Det skal jeg så ikke kunne svare på...
Avatar billede dennism Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:42 #26
Har man så mulighed for at lave sådan at "http://sites.demaweb.dk/vinposten/" automatisk er lig "http://demaweb.dk/sites/vinposten/" ?
Avatar billede kenp Novice
28. oktober 2005 - 12:45 #27
nej desværre igen. kun ved brug af hostheader og ikke noget automatisk her.
Avatar billede dennism Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:45 #28
Oki - men tak for din hjælp i hvert fald!
Avatar billede dennism Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:15 #29
Nu driller det igen. Jeg gør følgende:
Web site => New => Web site
Discription: unixhost.dk
Indtaster ikke noget host header

Men når man besøger http://www.unixhost.dk/ får man siger som tilhører localhost (demahost.dk).
Kan du se, hvad der er galt?
Avatar billede dennism Nybegynder
28. oktober 2005 - 15:15 #30
Hmm..kan se, at der står: unixhost.dk (stopped).
Når jeg prøver at starte det, får jeg at vide at der allerede kører et site på den port.

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede dennism Nybegynder
28. oktober 2005 - 21:57 #31
Kan du ikke hjælpe? Du får 15 point, hvis du kan svare.
Avatar billede kenp Novice
28. oktober 2005 - 22:14 #32
så er det fordi at du har 2 sites med det samme i hostheader.
Avatar billede dennism Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:20 #33
Ja, mit localhost har jo ikke noget hostheader. Hvad jeg skal skrive som hostheder ved mit nye site unixhost.dk, for at det også tager imod alle subdomæner?
Avatar billede kenp Novice
28. oktober 2005 - 22:27 #34
du må IKKE have 2 uden noget navn i hostheader... d kan jo kalde localhost for localhost i hostheader ;)
Avatar billede dennism Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:33 #35
Hvad skal jeg så kalde unixhost.dk? har jo flere domæner som skal gøre.

www.unixhost.dk dur ikke, for så tager den ikke mod på f.eks. test.unixhost.dk - så viser den istedet localhost.
Avatar billede dennism Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:34 #36
og skriver jeg unixhost.dk så dur den kun ved unixhost.dk og ikke www.unixhost.dk
Avatar billede kenp Novice
28. oktober 2005 - 22:43 #37
så går du ind og tilføjer www.unixhost.dk i hostheader så vil den virke på begge dele..

Hvis man skriver noget eks. test.unixhost.dk og den ikke findes så vil den altid gå til den site som IKKE har noget i hostheader.
Avatar billede dennism Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:58 #38
Kan jeg ik undgå at test.unixhost.dk viser til localhost? Det er jo ikke så praktisk.
Avatar billede kenp Novice
29. oktober 2005 - 08:57 #39
læs nu hvad jeg skriver... det kan godt lade sig gøre.. men du må bare ikke have 2 med tomme hostheader.. angiv dog noget i hostheader på localhost.
Avatar billede dennism Nybegynder
29. oktober 2005 - 10:00 #40
Ja, det forstår jeg godt.
Men så får jeg jo problemer når jeg f.eks. tilføjer web sitet utroligt.dk også med tomt hostheader!
Avatar billede kenp Novice
29. oktober 2005 - 15:45 #41
ja hvad havde du forventet.
Avatar billede dennism Nybegynder
29. oktober 2005 - 15:52 #42
Det er også hvad jeg forventet den ville gøre - men du sagde jo, at det var det jeg skulle.
Hvordan løser jeg så problemet?
Avatar billede kenp Novice
29. oktober 2005 - 16:17 #43
jeg har ikke skrevet at du skulle oprette flere med tomme hostheader.
Avatar billede dennism Nybegynder
29. oktober 2005 - 16:19 #44
HVad gør jeg så, når jeg har flere domæner som skal virke når man besøger *.mitdomæne.dk?
Avatar billede kenp Novice
29. oktober 2005 - 18:16 #45
som skrevet tidligere det kan du ikke. du skal oprette dem i hostheader

Og nu gider jeg ikke blive ved med at skrive det samme til dig hele tide.