Avatar billede haolan Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vertex får min gaffel til at krølle sammen

Jeg er ved at lave en gaffel i forbindelse med en øvelse.
Der opstår et mindre vertex problem.

Se nedenstående link for at se hvordan den ser ud før jeg indsætter en vertex på gaflen:
http://stiv-hund.dk/uploads/gaffel3.JPG

Og se nedenstående linnk for at se hvordan den ser ud efter jeg har indsat en vertex på gaflen:
http://stiv-hund.dk/uploads/gaffel2.jpg

Hvad gør jeg galt..??

Jeg har gået ind i modify - vælger line - og under geometri trykker jeg refine og indsætter en ny vertex midt på skaftet af gaflen
Avatar billede sorensfar Nybegynder
26. oktober 2005 - 16:16 #1
En mulighed kunne være, at dit nye vertex står til "Corner" og derfor ikke tillader linien at bøje på det sted. Hvis det er tilfældet, skal du højreklikke på vertexet og vælge "Beziér" i stedet for.
Avatar billede haolan Nybegynder
26. oktober 2005 - 18:28 #2
Den står til corner rigtig nok.. men den krøller det stadig sammen
Avatar billede sorensfar Nybegynder
26. oktober 2005 - 18:36 #3
og har du så trukket lidt i håndtagene og flyttet vertexet på plads bagefter?
Avatar billede haolan Nybegynder
27. oktober 2005 - 18:15 #4
Jeps.. Jeg har fået det til at virke ved at nulstille et eller andet.. Fejlen har jeg stadig ikke fundet..
Avatar billede sorensfar Nybegynder
28. oktober 2005 - 00:52 #5
Jamen så er alt jo fint c",)
Avatar billede x-pander Nybegynder
02. november 2005 - 13:42 #6
Jamen det der er en helt forkert måde at gribe opgaven an på :S

Du har jo ikke et eneste vertex på den øverste del af dit mesh! Så skal det jo gå galt...

Lav din gaffel i box modellering istedet hvis du kan finde ud af det og hold polygoner på fire vertices højst.
Avatar billede osborne Nybegynder
02. november 2005 - 22:10 #7
En anden måde at lave en kniv, ske eller gaffel på er at bruge Loft compound object .. der kan du både styre enkelte overgange, og formen på bestikket oppefra og fra siden osv. (Loft er rigtig stærk hvis man bruger lidt tid på den).
Avatar billede osborne Nybegynder
02. november 2005 - 22:11 #8
.. og så kan du evt. konvertere resultatet til editable poly, og arbejde videre på det via almindelig box modellering (som x-pander også foreslår)
Avatar billede x-pander Nybegynder
02. november 2005 - 23:33 #9
Men altså...

Jeg er rimelig vild med 3D, så jeg gik igang med at lave gaflen med det samme da jeg svarede på den her for anden gang og det tog kun lige 5 minutter, ej okay, det tog 10 minutter at lave den. men så var den også tilpasset som du gerne vil have den.

Hvis du vil have den, så kan du få max-filen. Har du et sted jeg kan uploade til?
Den er lavet i box med en turbosmooth modifier på og ud fra designet som jeg kunne se mig ud af du gerne ville have...
Avatar billede haolan Nybegynder
19. november 2005 - 00:49 #10
halløj.. havde da sjovt nok ikke fået mails fra de svar i har lagt her.. x-pander, prøv at uploade til peecee.dk
Avatar billede x-pander Nybegynder
19. november 2005 - 20:19 #11
Hehe det er i orden med svartiden :P

Jeg vidste ikke engang der var sådan noget herinde, men lige pludselig begyndte jeg bare at få mails om det, det er sQ rart nok.

Jeg uploader filen imorgen aften engang.
Avatar billede haolan Nybegynder
07. februar 2006 - 19:41 #12
hmm tror bar vi dropper det..
Avatar billede osborne Nybegynder
07. februar 2006 - 20:47 #13
Til x-pander: hvis du mangler sted at uploade filer, så vil jeg anbefale dig at bruge http://www.rapidshare.de/ Det er helt gratis og så kan du blot poste linket til haolan når du har uploaded :-)
Avatar billede haolan Nybegynder
07. februar 2006 - 20:50 #14
vildt... men eller er peecee.dk nu også udemærket :)
Avatar billede osborne Nybegynder
08. februar 2006 - 01:14 #15
Cool, den kendte jeg ikke
Avatar billede x-pander Nybegynder
08. februar 2006 - 10:43 #16
Haha, så kom der gang i tråden igen :P

Jeg ved faktisk ikke om jeg stadig har den. Men i starten af ferien skal jeg nok lige smide den op hvis det er jeg har den. :)

Jeg skriver lige...