Avatar billede mkiii Nybegynder
23. oktober 2005 - 16:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte iis ?

Hej jeg kan ikke komme ind på mine iis sider.

Den skriver bare HTTP 500 fejl.

selv ved http://mycom/iishelp

så det er ikke mine sider der fejler noget ;-)

Har det noget at sige at jeg kører over et trådløs netværk ??
inde i iis står der også at den er lokal ?

på forhånd tak !
Avatar billede trekkies Juniormester
23. oktober 2005 - 17:30 #1
Hvis du bruger Internet Explorer, så kan få en bedre fejl kode/beskrivelse ved at slå denne fra i IE:

Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl"
Avatar billede mkiii Nybegynder
25. oktober 2005 - 17:59 #3
kan ikke få det til at virke nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede mkiii Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:00 #4
Server Application Error
The server has encountered an error while loading an application during the processing of your request. Please refer to the event log for more detail information. Please contact the server administrator for assistance.
Avatar billede mkiii Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:51 #5
i log står flg
Tjenesten COM+-systemprogram afsluttede uventet. Dette er sket 3 gang(e).

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på
Avatar billede strych9 Praktikant
25. oktober 2005 - 20:01 #6
At "det" ikke virker er hverken sigende eller brugbart.

Scroll ned til resolution i denne artikel: http://support.microsoft.com/?id=909444
Og sig præcist hvor du går i stå.
Avatar billede mkiii Nybegynder
25. oktober 2005 - 20:05 #7
efter punkt 3 er jeg ikke sikker på at jeg gør det rigtigt mere...... og punkt 6 ???? aner jeg ikk hva er.

kunne du venligst forklare hvordan man gør ???
Avatar billede strych9 Praktikant
25. oktober 2005 - 20:15 #8
jeps

step 4:
Der ligger nogle .clb filer i c:\windows\registration
Marker disse, højreklik på dem og vælg egenskaber/properties.
Gå til fanebladet security/sikkerhed. Klik på avanceret.
Sæt flueben i "Inherit from parent (...)".

step 5:
Herefter højreklikker du ligeledes efter tur på disse tre og vælger egenskaber:
c:\
c:\windows
c:\windows\registration
Gå til fanebladet sikkerhed for alle tre efter tur, og vær sikker på at Everyone gruppen har flueben sat ved "List folder contents"
Avatar billede strych9 Praktikant
25. oktober 2005 - 20:18 #9
og step 1, 2 og 3 er selvfølgelig at du højre klikker på c:\windows\registration, vælger egenskaber, fanebladet sikkerhed, og sætter følgende:
Everyone skal have READ
SYSTEM skal have FULL CONTROL
Administrators skal have FULL CONTROL
Avatar billede strych9 Praktikant
29. oktober 2005 - 17:57 #10
Hvad så mkiii? Virkede det? Vær sød at følge spørgsmålet helt til dørs.
Avatar billede mkiii Nybegynder
30. oktober 2005 - 09:58 #11
nej kan ikke få det til at virke.

de ting som jeg skal sætte flugeben ved i punkt 4 er det den der hedder "arv de tilladelser der gælder............"
(mit xp er på dansk)
Avatar billede strych9 Praktikant
30. oktober 2005 - 12:24 #12
jeps det er lige præcist den. =)

inherit = at arve
Avatar billede mkiii Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:12 #13
Så forstår jeg ikk hvor den går galt synes jeg har fulgt den 100 %
Avatar billede mkiii Nybegynder
31. oktober 2005 - 16:21 #14
det jeg er i tvivl om er dette

Tilladelsen Bypass Traverse Checking hva er det eller er det med i din guide fordi den er fulgt!
Avatar billede strych9 Praktikant
01. november 2005 - 18:05 #15
Beklager mkiii, men jeg giver op.