Avatar billede jobestar Nybegynder
21. oktober 2005 - 18:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Peerguardian2 - http allowed/not allowed

Hej eksperter :-)

Ja, det er vist ret simpelt, men jeg er lidt i tvivl om det her.

Når jeg bruger peerguardian2 har jeg mulighed for at lade "http allowed" eller "http not allowed".

Når jeg har den på NOT allowed, så giver den nogle gange problemer med tilfældige internetsider der ikke er noget suspekt ved. Og det er jo lidt irreterende så jeg vil helst have den på "allowed". Men jeg vil nødig gå på kompromis med sikkerheden for et privat computer brug.

Så nogle der kan forklare mig kort hvad det her går ud på og hvad jeg burde vælge.

Det eneste jeg ikke vil have er at antipirat grupper osv. kan snuse rundt i min comp. ( går ud fra det er et lovligt spørgsmål... )

Hygge :-)
Avatar billede sharpe Nybegynder
22. oktober 2005 - 01:08 #1
Jeg ved intet om PG2 men det lyder som om programmet forsøger at identificere "farlige" hjemmesider. Programmet henter nok en liste med "blacklisted" sites (phishing sites måske) og blokere dem. Det kan godt være at nogle af de sites som du har besøgt, findes i listen (?)

Jeg vil ikke sige at du er meget udsat når du ikke anvender PG2. Hvis du anvender en senere Windows (2000 eller XP), din browser er opdateret og du har en eller anden form for pop-up blokker, så er du sikre nok. Hvis du har en klient firewall vil du være usynlig fra Internettet af med mindre du tilbyder tjenester (SMTP, HTTP) på din computer. HTTP/S trafik kan være problematisk, idet port 80/443 altid skal være åben. Så snart man har besøgt en hjemmeside, er samtalen i gang. Bare du ikke installere ActiveX komponenter og lignende og du holder din AV opdateret, så tror jeg ikke at du oplever problemer.

Hilsen,
sharpe
Avatar billede jobestar Nybegynder
22. oktober 2005 - 18:57 #2
okay.. tak for info ;-)

hygge!