Avatar billede madspeternielsen Nybegynder
21. oktober 2005 - 17:20 Der er 3 kommentarer

Navigator 3.55 og IBM 2380 plus by Lexmark

Jeg skal installere en ny printer på arbejdet, det er til vores navigator 3.55
og printeren er en IBM 2380 plus by Lexmark, hvordan gøres dette. Jeg er ikke serlig kendt i navigator, så det må meget gerne være en udførlig beskrivelse.
Avatar billede amtoft Novice
22. oktober 2005 - 19:06 #1
De gamle dos-Navision bruger sine egne printerdrivere.
Det vil sige at det langt letteste vil være at finde en eksisterende driver, der passer til hvordan printeren opfører sig.

Jeg kender ikke printeren, men den kan måske operere i "HP-mode" eller andet som der findes en driver til i Navision.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej ... ?
Avatar billede madspeternielsen Nybegynder
23. oktober 2005 - 09:38 #2
Hej armtoft

Hvor i Navigator vælger man en ny printer samt port.

Ligger alle printerdrivere i navigator som standard, eller kan man downloade nogle nye.

Mvh

Mads
Avatar billede amtoft Novice
25. oktober 2005 - 08:52 #3
Uhh, det ligger langt tilbage i hukommelsen ... :)

Hver gang du skal udskrive en rapport, kommer en skærm hvor du kan vælge hvilken printer, du skal udskrive til. Her kan du for den enkelte rapport vælge hvilken driver du vil benytte.

I menuen er der også et punkt der hedder "printervalg" - her kan du vælge hvilken standard printer Navigator skal benytte.

Under design kan du redigere printere, her skal du i venstre side finde den printer du vil redigere, og trykke Enter. Herefter kan du rette f.eks. port mv.