Avatar billede redhack Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fjern muligheden for brugere at downloade

Hejsa

Jeg har en test server hvor jeg leger lidt med en 2003 server hvor der er lagt en ISA server på også.
Lige nu fungere den fint som proxy, men jeg vil gerne have lavet det sådan at brugerne ikke har mulighed for at downloade filer, men det kan jeg desværre ikke finde ud af at ændre.
Jeg har lukket for de fleste prote så de ikke kan bruge diverse download programmmer, men hvordan sørger jeg for at de ikke kan hente filer fra ftp og http servere?

Om ikke andet kan man vel definere en max filstørrelse et sted?
Avatar billede redhack Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:20 #1
Ups det er en ISA server jeg har lagt ind.
Avatar billede redhack Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:25 #2
..og ikke ISS som Kategorioversigten siger.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:26 #3
kommer al trafik igennem serveren ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:27 #4
mht ftp kan du lukke for al trafik til alle porte.
Men hvis du lukker for http så kan brugerne ikke gå på nogen net sider.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:31 #5
med ftp kan du lave en regel som forhindrer ftp trafik i det hele taget.
Avatar billede redhack Nybegynder
21. oktober 2005 - 10:23 #6
Det er jeg godt klar over. :) Ftp er ikke det store problem (lukker bare port 20 og 21), men det er derimod http, for brugerne skal jo kunne surfe på nettet..
Al Internet trafik kører gennem serveren.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. oktober 2005 - 10:26 #7
jeg tror ikke at du kan forhindre brugeren i at downloade filer med ISA.
Desværre.
Avatar billede redhack Nybegynder
21. oktober 2005 - 10:49 #8
Hvad ville du så bruge? :)
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2005 - 10:50 #9
Du kan via AD og GPO gøre så folk ikke kan downloade filer fra hjemmesider.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. oktober 2005 - 11:13 #10
jeg har ikke den store forstand på AD eller GPO men det lyder sandsynligt.
Avatar billede screem_brille Novice
21. oktober 2005 - 11:35 #11
Avatar billede screem_brille Novice
21. oktober 2005 - 11:35 #12
Avatar billede redhack Nybegynder
05. november 2005 - 15:05 #13
Jeg kunne gøre det i GPO'en som leif sagde.. Eller dvs. jeg har muligheden, men det virker sku' ikke af en eller anden mystisk grund, så ændre i klient reg. databasen og disabler det den vej..