Avatar billede ameq Nybegynder
17. oktober 2005 - 13:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at hente database

Hej
Jeg har en database på en ekstern server hvor jeg har remote adgang. På den server ligger en mssql server database (Database1 kalber vi den)

Hvordan får jeg så den her database over i min egen mssql server, for mit problem er når jeg vil inport/export database ved hjælp af min Enterprise Manager, så kan jeg connect til min egen database server, men der er ikke åbent for port 1433
Hvad gøre jeg så, og jeg skal havde ALT med både mit meta data og selve dataen
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
17. oktober 2005 - 14:17 #1
lav en backup af din database og hent den via http.. og restore den på din server.. du kan også lave attach/detach
Avatar billede ameq Nybegynder
17. oktober 2005 - 14:30 #2
kan man smide det over i en fil?
Avatar billede ameq Nybegynder
17. oktober 2005 - 14:31 #3
får jeg syns ikke lige at jeg kan se en backup til fil, under backup wizzarden
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2005 - 21:01 #4
jeg tror at du bliver nødt til at bede dba på den eksterne server sender dig
en backup
Avatar billede ameq Nybegynder
20. oktober 2005 - 00:04 #5
det var vel også det subtile svarede =), men jeg har fået fat i den... "sparkede" lidt til server admin =) det hjælper lidt =)
Avatar billede ameq Nybegynder
20. oktober 2005 - 00:04 #6
men tak for hjælpen begge to =)