Avatar billede ufomekanikker Nybegynder
15. oktober 2005 - 10:48 Der er 3 kommentarer

IBM R40 Bærbar udstødder WLAN pci kort

Er der nogen herind der kan modde en IBM BIOS så den ikke længere vil checke efter om det er godkendt af IBM? Jeg har en IBM bærbar, og den vil ikke godkende mit interne mini-pci WiFi netkort til 150 kr. Jeg skal købe et til 1399,- der kan det samme. Det er bare IBM's navn der står i netkortets ROM - mener jeg.

Jeg ved det kan lade sig gøre, for her står det, at det kan. Jeg tør og kan heller ikke selv rette i BIOS'ens kode.

http://www.paul.sladen.org/thinkpad-r31/wifi-card-...

kan man evt lave en boot-fil til evt USB-memory stick eller boot-cd-rom som kan opdatere min bios?

Jeg har lige selv hentet den nyeste opdatering fra IBM. Jeg kan ikke mærke nogen forskel.
Avatar billede ufomekanikker Nybegynder
15. oktober 2005 - 10:48 #1
jeg prøver igen

Er der nogen herind der kan modde en IBM BIOS så den ikke længere vil checke efter om det er godkendt af IBM? Jeg har et IBM bærbar, og den vil ikke godkende mit interne WiFi netkort til 150 kr. Jeg skal købe et til 1399,- der kan det samme. Det er bare IBM's navn der står i netkortets ROM - mener jeg.

Jeg ved det kan lade sig gøre, for her står det. Jeg tør og kan heller ikke selv rette i BIOS'ens kode.

http://www.paul.sladen.org/thinkpad-r31/wifi-card-...

kan man evt lave en boot-fil til evt USB-memory stick eller boot-cd-rom som kan opdatere min bios?

Jeg har lige selv hentet den nyeste opdatering fra IBM. Jeg kan ikke mærke nogen forskel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2005 - 11:47 #2
Mærkeligt som der kommer tegn og tal hver gang du bruger æ,ø og å...

Nå...
Men som Fujitsu Siemens beskytter IBM deres maskiner mod 3. parts hardware ved at låse dette på producent - jeg mener ikke der er en løsning.
Avatar billede ufomekanikker Nybegynder
15. oktober 2005 - 18:36 #3
jo, der er en løsning i.fgl. den hjemmeside jeg referere til.

det er bare dumt at skulle til at betale 1399,- for et netkort, blot fordi den låser sig til nogle enkelte typer nektort, men som er identiske med de andre. IBM tager  imod 3. parts hardware, bare det har ibm's signatur i rom'en. Jeg har nemlig fundet 3. parts netkort til den. men ingen koster under 1000,- kr