Avatar billede soylant Nybegynder
12. oktober 2005 - 21:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fejl efter BIOS update

Hej Allesammen

har et Asus P2b-ds bundkort hvor jeg har opdateret BIOS, mit problem er at efter jeg har opdateret BIOS låser den når den poster.
Det hele starter som det skal den tæller ram op og søger og finder de foskellige diske og cdrom drev men så er det den stopper og ikke køre videre, Hvis jeg tager begge IDE kabler fra på bundkorter og prøver igen er der ingen problemer og forsætter som den skal efter den har søgt efter IDE drev.
Nogen der kan hjælpe mig, har jo ikke rigtig noget at bruge det til hvis jeg ikke kan koble min diske til, har prøvet med andre kabler og diske og prøvet at clear cemos osv. osv...
er jeg virkelig nødsaget til at prøve og køre den amle bios fil ind igen?
Avatar billede rhandersen Nybegynder
12. oktober 2005 - 21:14 #1
Jeg har problemer med det samme lige i tiden, det er dog en HDD der generer, hver eneste gang den er på, uanset om det er som slave eller master vil computeren ikke boote.

Harddisken virker fint i andre bundkort.

Det kunne muligvis være en af dine diske ligesom ved mig?
Avatar billede soylant Nybegynder
12. oktober 2005 - 21:16 #2
Jeg er næsten 100% sikker på det ikke er en af mine diske, da jeg har prøvet med forskellige diske samt prøvet hvor kun det er cdrom drevet der er sat til og der låser den også, har også prøvet med adskillige forskellige IDE kabler
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. oktober 2005 - 21:57 #3
i forbindelse med din bios-update, har du da forsøgt at gå ind ibios og lave en load to default.virker nogle gange ved probs. med bios updates.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. oktober 2005 - 00:23 #4
Du kunne prøve at fjerne diskene i BIOS, så der står None eller noget med samme betydning. Efter du har saved dette, så skal du slukke for maskinen, og du fjerner datakablerne til dine diske, og starter maskinen igen.
Når den er færdig med at tælle RAM op, så slukker du for den igen, monterer datakablerne igen, starter maskinen og går ind i BIOS, og sætter diskene til AUTO,for så vil den selv finde dem. Du saver dette, og laderr den genstarte, og håber på, at den finder dem.

Denne procedure skulle gerne "resette" disk delen af BIOS, for det lyder som om, at den er låst fast i en forkert indstilling af diskene.
Avatar billede soylant Nybegynder
13. oktober 2005 - 12:56 #5
Lukke spørgsmål, kørte BIOS opdateringen igen og nu snurre det bare..