Avatar billede p_gaard Juniormester
12. oktober 2005 - 12:30 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Konvertere sidehoved til dokumenttekst

Hej,

Jeg et antal lange dokumenter med sidenr, logo (grafik) og diverse i sidehovedet. Jeg mangler noget kode som snilt kan flytte alt hvad der står i sidehovedet på hver side ned i selve dokumentteksten.

Det hele handler om ved hjælp af funktionen i word 'send til postmodtager' at kunne maile dukumentindholdet uden at logoet bliver vedhæftet.

Er der en som kan hjælpe?
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
12. oktober 2005 - 14:28 #1
Hvilken version af word anvender du?
Avatar billede p_gaard Juniormester
13. oktober 2005 - 08:02 #2
Jeg anvender Word 2002 (10.6612.6626) SP3.
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
14. oktober 2005 - 07:29 #3
Undskyld ventetiden.
Jamen så er det jo oplagt at du optager en makro under funktioner/makro/optag ny makro.
Inden du starter den skal du sørge for at den bliver lagt i normal.dot filen som er din globale template.
Under optagelsen stiller du dig i sidshovedet og trykker ALT+A efterfulgt af ALT+X. Luk hovedet og sæt dig i dokumentet hvor du vil have hovedet sat ind og tryk ALT+V. Jeg vil foreslå i toppen eller bunden af dokumentet fundet med CTRL+HOME eller CTRL+END, så makroen ved at det eer i starten eller slutningen af dokumentet hver gang. Derefter kan du stoppe indspilningen af makroen og den vil nu være tilgængelig i alle dokumenter du åbner.
Du kan lave en lykke i VBA som åbner alle de dokumenter du har i en given mappe og een for een afspiller makroen efter dokumentet er åbent, men det er lidt mere avanceret at forklare. Hvis du er frisk kan vi godt tage den version også.

Giver det mening?
Avatar billede p_gaard Juniormester
14. oktober 2005 - 13:29 #4
Det med at lave et VBA program som indsætter logo på hver side i en række dokumenter, eller kopiere hvad der er i sidehovedet, for derefter at sætte ind kan jeg godt programmere.

Jeg har dog efter ideens opståen tænkt over at løsningen nok ikke bør være for kreativ, sammensat eller hvad man skal kalde det, da det endelige resultat skal tilbydes til et større antal medarbejdere til at sende word dokument som mail.

Man burde kunne få word til ikke at vedhæfte sidehovedet til mail en som sendes via funktionen 'send til postmodtager'.

Jeg fik desværre ikke dit eksempel til at virke.
Avatar billede p_gaard Juniormester
19. marts 2007 - 14:04 #5
Jeg lukker