Avatar billede master_ht Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:08 Der er 11 kommentarer

GPO software installation

Nogen der har en god guide/vejledning til opsætning af software installation via GPO til en bruger gruppe i AD.

Og er der nogle vigtige ting at huske ved det?

- Henrik
Avatar billede screem_brille Novice
11. oktober 2005 - 15:12 #1
det er normalt lige ud af landevejen, man skal bare sørge for at MSI filen virker ;)
Avatar billede master_ht Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:22 #2
Tja jeg har testet mine MSI filer og de virker, og jeg har også delt mine MSI installations filer på netværket så brugerne kan få fat i dem..
Avatar billede bigilo Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:22 #3
Ja det er nok mere MSI filen, der skal ligges kræfter i...
GPO'en er der ikke nogen ben i. Det er bare at tilføje pakken, så er det alt..
Avatar billede master_ht Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:32 #4
okay.. hvis det så er de MSI filer hvordan kan jeg så finde ud af hvad der er galt med den?
Avatar billede maagen Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:54 #5
Hvis de vil lave GPO (software install eller andre settings) så SKAL brugerne rammes af den pågældende GPO. Det er ikke nok at gruppen rammes af OU'en.

Desuden skal du sikre at brugerne har adgang til installations sourcen.
Avatar billede bigilo Nybegynder
12. oktober 2005 - 08:46 #6
godt set meegen, det er da nok der problemmet er. Det er jo ikke nok at gruppen rammes, det skal være brugerne, eller maskinerne. Og alt efter hvad der vælges, så skal det også være i den rigtige del at GPO.. altså du kan ikke sætte det i User Policy'en hvis det er maskinerne du rammer
Avatar billede master_ht Nybegynder
12. oktober 2005 - 10:31 #7
alle de nuværende rettighederne fungere korrekt i vores GPO bare ikke det software installation som er tilføjet ved machine i steder for user policy
Avatar billede bigilo Nybegynder
12. oktober 2005 - 10:32 #8
Så skal policyen ramme maskinerne og ikke brugerne.
Avatar billede mr_bjorn Nybegynder
16. november 2005 - 15:07 #9
Søg på gpmc på microsoft.com, det er et group policy management program, som også kan lave udtræk af hvad, GPO'en laver og vise det. Endvidere kan du på XP pc'er bruge kommando'en GPRESULT til at se hvilke GPO'er der er trådt i kraft både på Maskine og bruger niveau.
samtidigt er det vigtigt at vide om din "Software installation" er assigned eller ikke... dvs om den bliver installere automatisk eller blot tilføjet under tilføj/fjern program > tilføj programmer
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:00 #10
brug for mere hjælp ?
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:50 #11
brug for mere hjælp ?