Avatar billede rbj_fp Nybegynder
10. oktober 2005 - 14:31 Der er 6 kommentarer

Prioriterings Strukture?

Hej Eksperter,

Findes der en indbygget datastruktur i C#/.NET som kan bruges som prioritets kø?

// rbj_fp
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 14:34 #1
Tror jeg ikke men en Hashtable med prioritet som key og en Queue som value
lyder ikke helt ved siden af.
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
10. oktober 2005 - 14:35 #2
Ok, Det vil sige at jeg selv skal til at kode noget for at få det til at virke :-( .... Det er underligt at man ikke har valgt at lave sådan en struktur pr default i .NET
Avatar billede spif2001 Nybegynder
10. oktober 2005 - 14:35 #3
http://www.thecodeproject.com/csharp/PriorityQueue.asp

måske kan du få noget ud af den her
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 14:41 #4
Jeg skal lige understrege at mit forslag baserer sig på et fast forholdsvis lille
antal mulige prioriteter.
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
10. oktober 2005 - 15:01 #5
Ok, jeg regner med at have under 10 prioriteter, så det burde ikke være noget problem
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2005 - 19:22 #6
all set ?