09. oktober 2005 - 13:54 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Ripping af CD'er

Hej,

Når jeg ripper mine musik CD'er overtil computeren plejer jeg at bruge Windows media Player og WMA-formatet. Jeg har fået at vide at dette ikke fylder så meget, men stadig har den bedste lydkvalitet.
Jeg har dog også fået at vide at jeg ikke skal rippe kine CD'er i Windows Media Player og at jeg skal bruge MP3.

Hvad synes I? har I nogle forslag til andre programmer og hvilket filformat skal jeg bruge?
Avatar billede thaufer Nybegynder
09. oktober 2005 - 14:01 #1
Jeg anbefaler Exact Audio Copy [http://www.exactaudiocopy.de] kompineret med LAME mp3-encoderen. Jeg mener at EAC kommer med LAME direkte, ellers kan den hentes på http://lame.sourceforge.net/
Avatar billede andrew Nybegynder
09. oktober 2005 - 14:15 #2
Hej.

Jeg vil anbefale Audiograbber, da jeg ikke har haft nogen problemer med denne. Audiograbber er gratis, og kan hentes her:
http://www.audiograbber.com-us.net/download.html

Mvh. Michael
Avatar billede andrew Nybegynder
09. oktober 2005 - 14:45 #3
I Audiograbber kan du desuden også som thaufer, bruge LAME's plugin til RIP af cd til mp3. LAME kan også downloades længere nede på Audiograbber's downloadside.
09. oktober 2005 - 15:02 #4
Og har de nogle fordele i forhold til WMP?
Avatar billede thaufer Nybegynder
09. oktober 2005 - 15:04 #5
helt klart. WMP er ikke et program til decideret at rippe mp3. Det er Audiograbber og EAC tilgengæld. Desuden vil du kunne høre forskel på en mp3 fil encoded af LAME og en encoded af WMP's encoder.
Avatar billede jenst Nybegynder
09. oktober 2005 - 15:18 #6
Jeg kan anbefale gratisprogrammet CdeX:  http://cdexos.sourceforge.net/downloads.php
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. oktober 2005 - 15:28 #7
24. oktober 2005 - 16:59 #8
Tak for hjælpen alle sammen. Læg et svar hvis I vil have point!
Avatar billede thaufer Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:02 #9
:)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. oktober 2005 - 19:32 #10
Ping...

(Det var et [svar])
Avatar billede andrew Nybegynder
25. oktober 2005 - 20:05 #11
Svar :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. oktober 2005 - 10:28 #12
(Hvad endte denne tråd med?)
29. oktober 2005 - 01:40 #13
Den endte med at jeg fandt ud hvilke gode ripping programmer der er. Nu vil jeg downloade dem alle og finde ud af hvilket der er bedst.