Avatar billede nuclear_suspect Nybegynder
06. oktober 2005 - 21:17 Der er 8 kommentarer

Problemer med bundkort, Harddisk/CD-rom drev

Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig her, så lad mig prøve at formulere mig så godt som muligt.

System:
3.2Ghz P4
ASrock 775V88+ bundkort
52x speed CD-rom af ukendt mærke
250GB Maxtor Harddisk (IDE versionen)
2x 512 DDR-400 (Sat i DUAL på bundkortet)
GeForce FX 5900
Windows XP PRO SP2

Jeg installerer Windows på min Harddisk, får en enkelt fejlmeddelelse som bliver ordnet ved at vælge "Retry"

Får sat det hele op inde i selve windows og alt ser ud til at virke, så går det galt, og MEGET galt, her er en lille liste:

Jeg downloader drivers til mit GeForce kort, når jeg prøver at installere er filen korrupt, dette sker så ved ALLE filerne fra div. mirrors.

Jeg prøver at opdatere Windows, mange af dem går fint, andre stopper og siger "Error reading memory" og lign.

Jeg prøver at installere "Fable - The Lost Chapters" den siger den ikke kan læse en .cab fil (Jeg har prøvet med andre CD-rom drev uden held, installerede fint på en anden computer)

Af ukendte årsager kan MSN ikke logge på (Ikke værd jeres tid)

Computeren genstarter en sjælden gang.

De fleste ting/spil jeg prøver at installere er "Korrupte" men virker fint andre steder.

Jeg ringede ind til Føniks Computer hvor jeg købte motherboardet og processoren for at høre hvad der var galt, de sagde at det måske var et gammelt IDE kabel jeg brugte, men nu selvom jeg KUN bruger det IDE kabel der fulgte med er der stadig problemer.

Jeg er HELT lost og mistænker mit bundkort for at være defekt eller også hader det mig bare.

Hvis nogen kan hjælpe mig vil jeg være utrolig glad.

- Nuclear_Suspect
Avatar billede firebird Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:18 #1
Jeg eller tror skylden ligger på ukommelsen. Husk at de to klodser skal være købt som en dual kit, dvs. de skal være fuldstændig ens og deres mærke og model skal være compatibel med bunkortet. Chek på disse to tinge og evt prøv at bytte dem med nogle andre.
Avatar billede ppr Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:26 #2
http://www.asrock.com/support/Download/dl_775v88+.htm

http://www.asrock.com/Drivers/Manual/775V88+.pdf

Jeg har læst disse oplysninger på dit bundkort og umiddelbart ser det jo fint ud hvad du har købt.

Har du 2 IDE kabler i? 1 til HD og 1 til CD, hvis ikke ville jeg prøve dette.

Hvilket strømforbrug har dit grafikkort?
Avatar billede nuclear_suspect Nybegynder
07. oktober 2005 - 07:23 #3
@ Firebird: Det er ikke RAMmene, de virkede fint i dual på mit gamle ASUS bundkort, de kan dog evt. have taget skade da mit ASUS bundkort valgte at dø.

@ ppr: Lige nu har jeg kun det ene IDE kabel sat til min harddisk og CD-rom, før havde jeg en til hver, men da jeg ringede ind til Føniks sagde de at jeg skulle bruge det der fulgte med og at det IDE kabel jeg brugte før måske var forældet. (Han talte hurtigt, jysk og alt for teknisk til at jeg kunne følge helt med)

Som sagt, det hele ser ud til at det BURDE virke, hvilket det da også gør, bare ikke hele tiden.

Jeg ender nok med at kapitulere og hive hele computeren derind og råbe og skrige som en tosset.

- Nuclear_Suspect
Avatar billede mrrius Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:26 #4
Det kunne tænkes at du skal have service pack installeret , at det er derfor du ikke kan downloade filerne uden at de bliver currupte...
Desvære , så er nogle af de sikkerheds fejl i windoes så store , at man dårlig nok kan installere windows , og første gang man er på internet , så bliver man angrebet an diverse trojan , virus, hackers og hvad der leers kan være af irriterende ...
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. oktober 2005 - 16:15 #5
Prøv med kun 1 RAM klods, og ved samme problem, prøver du med kun den anden RAM klods.
Avatar billede nuclear_suspect Nybegynder
07. oktober 2005 - 18:58 #6
Ok, jeg hev den ene RAM blok ud (Den der sad i DIMM 3) og nu kan jeg installere mit spil, men inden jeg erklærer at jeg vil føde dragonknight's børn vil jeg liiige teste lidt mere og kigge videre.

Men Dragonknight, tusind tak for den ide.

- Nuclear_Suspect
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. oktober 2005 - 21:03 #7
Det er sjælden, at begge klodser RAM går i udu på samme tid, men test du bare videre.

Du kunne også prøve den anden klods, for at se hvordan den klarer den, for begunder den at kløjs i det med den, så kan du godt kaste den bort, og købe en ny.

Hvis den kører udmærket med den anden klods, så er der et andet problem, for så kan den køre med dem hver især, men ikke sammen.

Lad hører hvordan det går !
Avatar billede ppr Nybegynder
07. oktober 2005 - 22:13 #8
Du burde også prøve med 2 IDE kabler monteret.

Har du forøvrigt husker master/slave?