Avatar billede simeone Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:25 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Sammensmeltning af primitiver og import af figur.

Hej...

Er der en måde, hvorpå jeg kan samle flere primitiver til én figur, fx. 4 bordben og en bordplade, således at jeg kan konvertere alle dele til én editable mesh/poly?

Hvordan kan jeg importere en figur fra én scene til en anden? Jeg har lavet et vinglas som en .max fil, og skal nu have den over i scenen med bordet... hvordan gør jeg det?

På forhånd tak.
Avatar billede sorensfar Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:54 #1
Sp. 1
Konverter den ene del til en editable poly og attach de andre dele til den.
Sp. 2
Åbn din scene med bordet og brug merge funktionen fra file-menuen til at hente glasset ind i scenen.
Avatar billede osborne Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:08 #2
Der er flere måder at sammensætte primitiver på til een figur, afhængig af hvad du har behov for. Her tre forskellige tilgange til problemstillingen:

1a. Konverter en af primitiverne til f.eks. Editable Poly (med højreklik menuen), og derefter Attach de andre primitiver. Dette giver een samlet Editable Poly figur, som du kan modellere videre på med alle de dejlige editable poly værktøjer.

1b. Link dine objekter sammen (i Max linker du altid fra child til parent), så vil de "hænge sammen" således at flytter du "faderen" så flytter "barnet" sig. På den måde hænger de sammen.

1c. Group dine elementer sammen. Så er de stadig enkelt elementer men du kan f.eks. flytte hele gruppen. Kan også åbne gruppen og arbejde på de enkelte elementer.

Og med hensyn til spørgsmål 2:

Som sorensfar skriver bruger du file > merge, og kan så vælge hvad du vil hive ind i din scene fra den anden maxfil som du udpejer.

Håber det hjælper
Avatar billede osborne Nybegynder
09. oktober 2005 - 01:33 #3
Når jeg nu læser dit spørgsmål igen kan jeg se at du eksplicit spørger efter at samle figuren som en editable mesh/poly.. ja så er det 1a du skal bruge .. præcist som sorensfar også skriver. Jeg synes du skulle give sorensfar nogle point og dermed lukke spørgsmålet.
Avatar billede osborne Nybegynder
16. oktober 2005 - 23:18 #4
Du kan også, når du har et element konverteret til ed. poly, attache en række af de andre elementer på en gang (attach multiple).

Lukketid for dit spørgsmål?
Avatar billede osborne Nybegynder
22. oktober 2005 - 01:05 #5
..
Avatar billede osborne Nybegynder
23. oktober 2005 - 19:48 #6
Du lukker spørgsmålet ved at markere sorensfar og give ham nogle point!
Avatar billede osborne Nybegynder
29. oktober 2005 - 22:01 #7
Sådan lukker du et spørgsmål:

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar