Avatar billede chanlo Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:16 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

flere validatorer på samme form

jeg har to tekstfelter og to tilhørende knapper på samme form.

jeg vil gerne bruge requiredfieldvalidator på begge tekstfelter.

når jeg klikker på knapperne skal KUN validatoren for det tilhørende tekstfelt virke.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede davidfossil Nybegynder
03. oktober 2005 - 16:01 #1
Hvis du skjuler den ene validator (Visible = false) vil den ikke længere validere.
Såfremt det kun drejer som om to validators kan du evt. bare sætte Visible for disse i dine OnClick events på knapperne, inden du spørger om Page.IsValid ...
Avatar billede chanlo Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:23 #2
man kan ikke bare sætte visible i click metoden, så virker den jo først efter næste postback....
Avatar billede davidfossil Nybegynder
04. oktober 2005 - 08:47 #3
Hmm, stenet - eller du bruger måske client side validation?

En helt anden løsning kunne jo være:
http://sourceforge.net/projects/wilsonwebform
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:36 #4
valideringsgrupper er understøttet i version 2.0, hvis du har mulighed for at bruge det (releasedata 7. november).
mvh
Avatar billede chanlo Nybegynder
07. oktober 2005 - 18:16 #5
det gør jeg desværre ikke (ser frem til det...) jeg har lavet min egen validering og løst problemet med det.

send bare svar begge 2 så vi kan lukke her
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. oktober 2005 - 21:15 #6
kommer her - synes david skal have mest.
mvh
Avatar billede davidfossil Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:37 #7
okok :)
Avatar billede chanlo Nybegynder
14. oktober 2005 - 16:23 #8
tak til jer begge :)