Avatar billede rbj_fp Nybegynder
03. oktober 2005 - 12:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Start Form uden konsol baggrund

Hej Eksperter,

Jeg skal til at lave en ny applikation, som skal skrives i C#. Jeg har behov for at åbne en windows form fra kode(hvilket jeg godt kan gøre), men der er det problem at i baggrund er der en sort console vindue. Hvordan undgår jeg denne?

Vil meget gerne undgå at skulle starte en form og derfor i denne form skulle til at skabe mine funktions klasser.

// RBJ_FP
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 12:31 #1
Hvis du bygger dit program som windows app frmfor console app så får du ikke en
sort DOS box
Avatar billede hmortensen Nybegynder
03. oktober 2005 - 12:31 #2
Bruger du en editor til at lave applikationen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 12:32 #3
Normalt angiver man det når man laver projektet om det er en windows app eller
en console app

command line er det /t:exe og /t:winexe
Avatar billede hmortensen Nybegynder
03. oktober 2005 - 12:33 #4
Editor = udviklingsværtøj så som VS.NET

I de fleste værktøjer kan man via egenskaber for projekt vælge om projektet skal kompileres som konsol eller winform.
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
03. oktober 2005 - 12:41 #5
Smid lige et svar, arne_v

Det var fordi jeg havde oprettet det som et tomt projekt og derfor stod den som standard til at lave en console exe... :-) Jeg er vidst ikke helt vågen efter weekenden endnu.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 12:42 #6
kommer her