Avatar billede sessa Nybegynder
29. september 2005 - 15:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søgning i Eksperten?

Jeg så et spørgsmål for nogle dage siden, hvor der indgik noget om lineær programmering. Nu ville jeg så finde det spørgsmål igen, så jeg tastede "lineær programmering" i søgefeltet, og så dukkede der en masse spørgsmål op, som ikke havde noget med lineær programmering at gøre. Hvorfor nu det?
Jeg kunne osse huske, at arne_v havde deltaget, så jeg prøvede at taste arne_v ind i feltet med "brugerdeltagelse" - det gjorde ingen forskel, der kom de samme spørgsmål. Og selvom der står, at spørgsmålene skulle være sorteret efter faldende dato, kom de i en tilsyneladende tilfældig rækkefølge, først et spørgsmål fra 2004, så et fra 2002, dernæst et fra 2004 osv.
Der  må være noget, jeg har misforstået?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 15:52 #1
søgning virker ikke specielt godt

det er nok http://www.eksperten.dk/spm/651105 du leder efter
Avatar billede jokkejensen Novice
29. september 2005 - 16:01 #2
jeg plejer også at bruge google.com til søgning på exp.kd .. "site:eksperten.dk [søgestreng]" .. men det kræver selvfølgeligt en vis alder på tråden.
Avatar billede sessa Nybegynder
29. september 2005 - 16:07 #3
arne_v-> at "søgning ikke virker specielt godt" er åbenbart en let underdrivelse, men du har ret i, at det var det spørgsmål, jeg søgte. Tak skal du have - lægger du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 16:10 #4
jeg mener heller ikke at Google har alt p.g.a. en max limit per site
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 16:10 #5
med hensyn til "let underdrivelse" - jeg er jyde !
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 16:10 #6
det er kotyme at spørgsmål i denne kategori er gratis, så lig selv et svar og nehold point
Avatar billede sessa Nybegynder
29. september 2005 - 16:14 #7
Ok, det gør jeg så - og tak igen.
Avatar billede jokkejensen Novice
29. september 2005 - 18:51 #8
arne.. jo.. et pr6 site er vist omkring de 150-170.000 interne sider. og exp har over 500.000 spm, og en lang række artikler mm.. så der kunne være noget om det... Men de fleste spørgsmål optræder ofte 10-15 gange..

eksempelvis spørger folk stadig om sort/hvid tv problemer med nvidia grafikkort
http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3Aeksperten.dk+%2Bsort+%2Bhvid+%2Bvideo+%2Bnvidia&meta=

;)