Avatar billede Slettet bruger
27. september 2005 - 15:25 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Gamle skærme contra fladskærme

Nogen der ved, hvor der evt. er skrevet noget om, hvorvidt fladskærme er bedre for øjnene end de gamle skærme?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
27. september 2005 - 15:56 #1
Avatar billede screem_brille Novice
28. september 2005 - 18:26 #2
hvor i den artikel ser du noget som helst om sundheden ved fladskærme kontra CRT skærme ?
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2005 - 22:03 #3
Ja, det kan jeg heller ikke rigtig se
Avatar billede screem_brille Novice
28. september 2005 - 22:06 #4
men for at svare på dit spørgsmål, nej hvis en CRT skærm kører med samme en tilpas høj opdaterings frekvens er der ingen forskelle mht hvad der er bedst for øjnene.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
28. september 2005 - 22:20 #5
Ja, det beklager jeg sgu :-(  Det var heller ikke det link jeg ville have lagt..
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/09/04/2459825  Her står lidt omkring fordele ved LCD.
Der står ikke direkte noget omkring hvad er bedst, da det er forskelligt fra person fra person hvad man kan holde ud at se på....
Men som Screem Brille siger, hvis der er høj opdaterings frekvens på en CRT kan det være lige så godt som LCD.

Beklager det første fejlagtige link