Avatar billede kasper Nybegynder
17. april 2001 - 11:18 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Programmere CSS???!

Jeg har her den sidste tid hørt folk rende rundt og tale om at de programmerede i CSS i forbindelse med noget web-arbejde.

det kan jeg ikke helt få til at stemme overens, da jeg mener at det står for \"cascading style sheets\" og det er da så vidt vides ikke et programmeringssprog (eller scriptingsprog), men en sammenblanding af javascript og HTML!

Er jeg helt ude i skoven, eller har mine venner misforstået noget?
Avatar billede disky Nybegynder
17. april 2001 - 11:20 #1
CSS er ligesom HTML ikke et programmeringssprog. Men dem bag eksperten forstår det bare ikke :(

CSS er forresten heller ikke en blanding af javascript og HTML, det er en måde at definere en style på
Avatar billede nute Nybegynder
17. april 2001 - 11:20 #2
du kan lære \"masse\" om CSS her:

http://www.dansteinman.com/dynduo/en/stylesheets.html

/nute

Avatar billede limemedia Nybegynder
17. april 2001 - 11:24 #3
disky / kasper >> jeg tror nu nok admins forstår CSS, hvad det er og bruges til, men har valgt at kategorisere det sammen med relaterede kategorier såsom HTML... Dette mener jeg kun er logisk selvom CSS ikke er et programmeringssprog.
Avatar billede disky Nybegynder
17. april 2001 - 11:25 #4
ljweb:

Fejlen er helt klart dem bag ekspertens, de forstår ikke at hverken html eller css er et programmerings sprog.

Og hvis de gad læse emails ville de opdage det, jeg har selv skrevet til dem 2 gange, men de svarer ikke engang tilbage :(

Men du har ret i at de er kategoriseres sammen med HTML, men HTML er også fejlplaceret.
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. april 2001 - 11:30 #5
disky >> din løsning vil genere mange kategorier der nok bliver sværere at overskue for hovedparten... HTML er et markup language ja og har intet med C++, Java ect ect at gøre ja, men at placere hvor de gør minimerer antallet af kategorier, gør oversigten mere overskuelig og for hovedparten nemmere at navigere...

Mange hovedkategorier med få underkategorier er jeg ikke tilhænger af... Man vil også kunne argumentere for at Delphi ikke skal i samme kategori som ASP da det er programmering til forskellige medier... Hver sin smag, mener blot her at eksperten har foretaget et godt valg.

Jeg er i løbende kontakt med Andreas på eksperten og han svarer på de mails jeg sender til ham. Plejer han da, nu må vi se med den jeg sendte tidligere idag *g*
Avatar billede disky Nybegynder
17. april 2001 - 11:32 #6
under programmering er der en masse ting som absolut intet har med programmering at gøre, men som alle sammen kan puttes i en fælles gruppe nemlig WEB.

ASP er ligeså meget et programmeringssprog som Delphi.

(du kender godt definition af et programmeringssprog ikke ?)
Avatar billede disky Nybegynder
17. april 2001 - 11:36 #7
ljweb:

Hvis de reagerer på dine mails få dem lige til at lave deres \'link parser\' ordentligt så der ikke sker ting som i http://www.eksperten.dk/spm/65128 hvor deres scripting laver klyt i links :(
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. april 2001 - 11:38 #8
disky >> med det pres jeg ved der ligger på begge admins tror jeg at grunden til de ikke har lavet det endnu er tidsmangel... en konstruktiv løsning med en ereg der virker tror jeg vil blive implementeret *meget* hurtigt...

Jeg har lidt på fornemmelsen at deres \"todo-liste\" er lidt lang
Avatar billede disky Nybegynder
17. april 2001 - 11:41 #9
en ereg er ikke engang nødvendig.

De skal bare pakke alt ind i en <a href></a> som starter med http:// og indtil næste \' \' :-)
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. april 2001 - 11:49 #10
disky >> kommer an på hvor meget \"intelligens\" man ligger i den... fx. vil jeg gerne at www.ljweb.com linkes, men ikke www.ljweb ljweb.com eller www.ljweb,com ...
Avatar billede disky Nybegynder
17. april 2001 - 12:03 #11
det har du ret i.

Men ud fra andre fejl i systemmet tror jeg ikke der er nogen intelligens i det :-)