Avatar billede ossian Nybegynder
27. september 2005 - 08:45 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til "HTTP Error 401.1 - Unauthorized: Access is denied due"

Hejsa,

Jeg får følgende fejl når jeg forsøger at tilgå min hjemmeside på IIS6:

"HTTP Error 401.1 - Unauthorized: Access is denied due to invalid credentials."

Jeg har desværre ikke rigtig nogen idé om hvorfor den pludselig gør det, det er nærmest kommet ud af det blå.. :-(

Nogle der har en idé om hvad der kan være galt?? Jeg har læst noget med at password kan være ude af sync, men ved ikke hvordan jeg tjekker op på dette, og evt. retter til..

På forhånd tak!
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 09:07 #1
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 09:08 #2
If Windows Server 2003 SP1 is not installed, you must have the hotfix that is in the following Microsoft Knowledge Base article installed on the Exchange server.

827991 (http://support.microsoft.com/kb/827991/) "HTTP error 401.1 - Unauthorized: Access is denied due to invalid credentials" error message if the Basic
Avatar billede ossian Nybegynder
27. september 2005 - 09:20 #3
Ok, jeg prøver at kigge på det.. :-)
Avatar billede ossian Nybegynder
27. september 2005 - 09:28 #4
Det ser desværre ikke ud til at det var der fejlen lå.. Jeg har også alle updates installeret..

Når jeg kigger i min event viewer kan jeg se følgende fejl:

HTTP Error 401.3 - Unauthorized: Access is denied due to an ACL set on the requested resource.

Siger det nogen noget?
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 09:37 #5
fejlen betyder

Unauthorized: Unauthorized due to ACL on resource. This error indicates that the credentials passed by the client do not have access to the particular resource on the server. This resource could be either the page or file listed in the address line of the client, or it could be another file on the server that is needed to process the file listed on the address line of the client. Please make a note of the entire address you were trying to access and then contact the Web server's administrator to verify that you have permission to access the requested resource.
Avatar billede ossian Nybegynder
27. september 2005 - 09:38 #6
Hehe... ja, jeg er webserverens administrator, og aner ikke hvad jeg skal stille op.. Så det blev jeg ikke klogere af..

Det jeg gerne vil vide er hvordan jeg sikrer mig at ingen password er ude af sync..
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 09:41 #7
Tryk start->kør og skriv "inetmgr". Tryk enter.
Fold local computer ud og herefter web site.
Højreklik på default web site... og herefter egenskaber.
Klik på directory security tab og tryk så på edit nder anonymous access and authentication control.

Muligvis er det her du kan rette fejlen, men jeg ved det ikke:)
Avatar billede ossian Nybegynder
27. september 2005 - 09:48 #8
Hej Kalp,

Der har jeg været inde.. og prøvet at sætte passwordet til det samme som Administrator jeg bruger til logon på windows..

Jeg tror måske at denne tråd er inde på noget af det rigtigt:
http://www.issociate.de/board/goto/837047/Win2003_Server/IIS_6.0_Anonymous_Login_not_working.html#msg_837047
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 09:50 #9
Kig på denne imens.. så ser jeg på dit link. (der gives et forslag på mit)

http://phpdoc.tsn.dk/en/install.windows.iis.html
Avatar billede ossian Nybegynder
27. september 2005 - 10:10 #10
Hmm, ikke så godt.. nu kom jeg til at rode med Application Pool.. efter et råd i et link. og nu får jeg bare "Service Unavailable"

http://imgshare.net
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 10:12 #11
Avatar billede ossian Nybegynder
27. september 2005 - 13:07 #12
Ok, nu er jeg sluppet af med "Application Unavailable"..

men får nu "HTTP Error 401.1 - Unauthorized: Access is denied due to invalid credentials.
Internet Information Services (IIS)" med det samme, uden at beder om password..
Avatar billede kalp Novice
28. september 2005 - 19:01 #13
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 01:48 #14
fik du løst det?
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:29 #16
brug for mere hjælp ?