Avatar billede kromonologi Nybegynder
26. september 2005 - 07:56 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

køb af ram og bundkort

hej min computer er mere eller mindre lige brændt af så jeg sidder og kigger efter bundkort og ram og så faldt jeg over dette:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=111376

jeg har kun gode erfaringer med kingston, så dette virker som et oplagt køb.

bundkort er straks lidt sværer men det kan være nogen af jer kan hjælpe.

hardware data:

Intel p4 HT-tech 3,0Ghz
ATI radeon x800xt
PSU 620 watt

jeg tror det var det nogen der kan hjælpe med at finde et nyt bundkort?
Avatar billede kromonologi Nybegynder
26. september 2005 - 07:57 #1
Hov processoren er sokkel 478
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2005 - 09:18 #2
dette bundkort vil jeg anbefale http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310691

vi kører kun microstar og oplever at det er utrolig stabilt iforhold til andre mærker som tyan,asus olign
Avatar billede mrrius Nybegynder
26. september 2005 - 09:58 #3
For det første , så kan du ikke bruge de ram du har fundet , da de er ddr2 ram.
Jeg ved ikke om grafikkortet er agp x8 eller pci-express x 16...
Derfor har jeg fundet et bundkort , som både har agp x 8 og pci-express x 16.
ASRock P4Dual-915GL http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=128449 Der findes nok andre bundkort , som er en tak mere lækre.

ram : der skal du helst vælge 2 x ens ddr ramklodse (dual ddr ram), for at udnytte din cpu ordentligt. Sålænge du skal have 2 c 512mb dual ram, så finder jeg ikke nogle som både er for hurtige og med køler, men jeg fandt disse her som kører 2 x 400mhz ( der er hvad cpu'en alligevel kører).
Kingston ValueRAM 2 x 512 MB (1024 MB)/DUAL RAM/DDR SDRAM/PC3200CL3/400MHz 800kr.ca.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798
Ram køler koster ca 60 kr stykket i ren cobber: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=81465
Avatar billede mrrius Nybegynder
26. september 2005 - 10:01 #4
Du skriver at du har 620w strømforsyning...
Så skulle man jo tro at du have tænkt dig at køre med 2 x ens grafikkort. Hvis det er derfor at du har så stor en PSU, så er det forkert cpu sockel du har.
her er en link , så du kan lege med hvor meget strøm du i virkeligheden har brug for , da 620 w lyder af for meget.
http://www.extreme.outervision.com/index.jsp
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2005 - 12:11 #5
asrock er det asus ikke selv vil lægge navn til ,prøv og se hvormange prc-data har fået retur pga fejl ,det er ikke et mærke og anbefale
Avatar billede huset Praktikant
26. september 2005 - 12:12 #6
Enig med jetdirect
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2005 - 12:58 #7
efter 2 asrock bundkort med kun problemer blev hele lxxxxx sendt retur og blev byttet til msi som er kendt som et stabilt produkt
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2005 - 15:26 #8
glemte lige :

så spørger i nok hvorfor købte du så 2 asrock det var faktisk på anbefaling herfra eksperten hvor folk sagde åhh det er så godt men man blev klogere :-((
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. september 2005 - 07:36 #9
nej jeg har ikke tænkt mig at kører med to grafikkort.
hvorfor kan jeg ikke bruge de ram blokke bare fordi det er ddr2?
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. september 2005 - 07:41 #10
lige nu kørere jeg med 2*512mb ddr pc-3200
men jeg har hørt mig omkring og mange af mine venner siger at ddr2 skulle være okay, derfor ville jeg gerne kunne opgradere min pc med pc-5400
Avatar billede huset Praktikant
27. september 2005 - 08:08 #11
Kommentar: mrrius

Aner ikke hvorfor han siger du ikke kan bruge DDR2, men mrruis siger meget herinde.

VIL du kører DDR2 kræver det dog du har et bundkort som understøtter dette.
-------
Kommentar: jetdirect

Dette bundkort understøtter IKKE DDR2
Kommentar: mrrius

Dette der snakkes om her understøtter IKKE DDR2
At dine venner siger DDR2 RAM er hurtigere skal tages med et gran salt!
At du tilmed vil smide PC 5400 i er totalt meningsløst med mindre du vil clocke din spand. Understøtter bundkortet f. eks PC 3200 vil hastigheden IKKE være højere end 400MHz ligemeget om du så smider 667MHz i.
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. september 2005 - 12:31 #12
hele ideen er at jeg vil opgradere med ddr2 og bundkortet SKAL derfor understøtte dette.

bundkortet bør da også understøtte pc-5400.

medmindre at dette bliver alt for dyrt, altså over 1000 Dkr.
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. september 2005 - 12:32 #13
mit kabinet er forresten high tower
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. september 2005 - 12:32 #14
grafikkortet er AGP
Avatar billede huset Praktikant
27. september 2005 - 12:38 #15
At kræve understøttelse for PC 5400 vil enten kræve en mega stor FSB eller at du giver lortet mere strøm når du clocker!
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. september 2005 - 12:40 #16
kan du finde et eksempel på et bundkort der har en FSB med passende hastighed.
Jeg fandt et på 1000 mhz
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. september 2005 - 12:41 #17
jeg regner ikke med at clocke, har kun dårlige erfaringer med det, selvom det sandsynligvis er min egen skyld. hehe
Avatar billede huset Praktikant
27. september 2005 - 12:56 #18
Så hold dig til PC 3200
Avatar billede huset Praktikant
27. september 2005 - 12:56 #19
UPS skal du have DDR2 hedder de 667MHz
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. september 2005 - 15:32 #20
okay så skal jeg bare have et bundkort der understøtter de førnævnte data med erstatning af pc-5400 rammene som så skal være pc-3200
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. september 2005 - 15:33 #21
men jeg ville helst have ddr2 og de førnævnte ram er på 675 Mhz
Avatar billede kromonologi Nybegynder
28. september 2005 - 07:30 #22
er det for besværligt?
hehe
Avatar billede huset Praktikant
28. september 2005 - 08:09 #23
De fåes kun som 6332 og 667MHz
Avatar billede kromonologi Nybegynder
29. september 2005 - 07:19 #24
okay
men er det muligt at finde et rimeligt bundkort til disse ram kombineret med den hardware jeg allerede har?
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2005 - 10:25 #25
hvorfor kontakter du ikke fx shg.dk eller prc data der handler vi selv og de hjælper dig gerne til og få det rette grej
Avatar billede kromonologi Nybegynder
06. oktober 2005 - 07:17 #26
må jeg så gøre. tak.

Jetdirect og huset kan få point hvis i husker at sende svar
Avatar billede kromonologi Nybegynder
11. oktober 2005 - 07:26 #27
vil i ikke have point?
Avatar billede huset Praktikant
12. oktober 2005 - 11:52 #28
svar