Avatar billede snooby Nybegynder
25. september 2005 - 22:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

TV skærm og computerskærm..

Nogle der kan sige mig grændsen for hvornår en skærm er en computerskærm eller om det er et disedderet TV ?
Avatar billede screem_brille Novice
25. september 2005 - 22:38 #1
det er et tv i det øjeblik den har en tuner indbygget, ellers er det en monitor.
Avatar billede snooby Nybegynder
25. september 2005 - 22:39 #2
okay.. tænkte jeg nok.. avr bare ikke sikker.. er nemlig i overvejelses fasen ti lat købe en 32" monitor ;)  som TV "skærm" og så bare smide mit cabel tv i computeren og køre det på den måde... dvs.. ingen liccens :D
Avatar billede screem_brille Novice
25. september 2005 - 22:43 #3
faktisk ikke, ved godt mange siger at ser man tv via et tv kort skal der ikke betales licens, det skal man faktisk, men som det er pt er DR ikke fulstændig krakilske med opkrævningen, men i licens bestemmelserne står der: indeholder et apperatet en tuner som muliggør modtagelse af enten tv eller radio, skal der betales licens (hvordan folk kan tolke det som at et tv kort som også indeholder en tuner, er frataget dette ved jeg ikke)
Avatar billede snooby Nybegynder
25. september 2005 - 22:45 #4
ja okay :/  men det er nemmere at skjule et tvkort end et TV :D
Avatar billede screem_brille Novice
25. september 2005 - 22:51 #5
jeps ;)
Avatar billede screem_brille Novice
25. september 2005 - 22:52 #6
men det betyder nu ikke noget om det er skjult eller ej, de har ingen rettigheder mht at komme ind, og er heller ikke nødvendigt for at finde ud af om et tv (tuner kort) står og kører *S*
Avatar billede snooby Nybegynder
25. september 2005 - 22:52 #7
nå tak for hjælpen :) så fik jeg lige sat det på plads.. selvom jeg et eller andet sted godt havde regnet den der ud med tuneren var bare ikke sikker på at det galte for tvkort
Avatar billede snooby Nybegynder
25. september 2005 - 22:52 #8
rigtigt :D  kan li din tankegang
Avatar billede screem_brille Novice
25. september 2005 - 22:56 #9
var så lidt ;) (ps husk at luk spørgsmålet  ) *S*
Avatar billede snooby Nybegynder
25. september 2005 - 23:04 #10
hmm kna ikke lukke den.. lige meget om jeg trykker accepter eller afvis sker der ingen ting :S
Avatar billede screem_brille Novice
25. september 2005 - 23:11 #11
du skal markere mit navn først ?
Avatar billede snooby Nybegynder
25. september 2005 - 23:12 #12
det virkede :D
Avatar billede exe-s Nybegynder
25. september 2005 - 23:26 #13
Så slipper jeg for at betale licens!!! Det er bare en fed indstilling at have til livet! Du vil købe en 32" skærm men ikke betale licens! Bare så du ved det så er du en af dem som ødelægger det for andre, men du er garanteret fuldstændig ligeglad!

Kig lige her: Bekendtgørelse om radio- og fjernsynslicens Bek. nr. 1339 af 15. december 2004 : http://www.kum.dk/sw18218.asp
Avatar billede screem_brille Novice
25. september 2005 - 23:31 #14
faktisk synes jeg at licensen skulle fjernes, da det åbenbart er sådan at hvis DR får emre end (1.4 milliard mener jeg det er) så inddrages pengene, undrer mig lidt hvorfor licens pengene skal inddrages istedet for at blive brugt til det de nu engang skulle bruges til (nemlig at finansere diverse programmer osv)
Avatar billede snooby Nybegynder
25. september 2005 - 23:39 #15
Helt enig UD med licens! hvem gider at se DR 1 ? og når de aligevel ikke bruger pengene fornuftigt.... endten sdakl det helt ud eller så skal den ivertfald halvveres...