Avatar billede screem_brille Novice
25. september 2005 - 20:16 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

respons på advarelser ?

LOOOOOL der er blevet klaget over mig *G* her er klagen (den er simpelhen for god til at i andre skal snydes for den *GG*

Screem brille har været efter mig i et stykke tid, fordi det falder ham for brystet, at jeg lader mine spørgsmål stå åbne i lang tid. Han er selvbestaltet politibetjent, og er rent ud sagt røvirriterende. Et eksempel på hans opførsel kan ses her:

http://www.eksperten.dk/spm/649154

Jeg håber I er enige og giver ham en advarsel, så han kan lære at opføre sig ordentligt.

Hmm det er en bruger som har 24 åbne spørgsmål og det ældste er fra maj 2003, mon ikke han burde have en advarsel for at spilde andre folks tid *G*
Avatar billede fromsej Praktikant
25. september 2005 - 20:28 #1
*KMPLAG*
Avatar billede screem_brille Novice
25. september 2005 - 20:31 #2
og det betyder ? *G* (klapper mig på låret af grin ?)

ej seriøst hvis jeg modtager en advarsel pga det så stopper jeg min aktivitet ca ligeså hurtigt som mail systemet virker den dag *G*
Avatar billede fromsej Praktikant
25. september 2005 - 20:34 #3
Ja det gør. ;-)
Det gør du sq heller ikke, mon ikke tumpen risikerer en i stedet for, for at spilde deres tid, og for ikke at lukke sine spørgsmål?
Nej, sikkert ikke, men hvad, vi griner godt og længe af ham, det er da næsten en advarsel værd.
Avatar billede boxer Nybegynder
25. september 2005 - 20:35 #4
Fromsej > Hvad f..... betyder det? :o)

screem > Jeg synes det er helt iorden at minde folk om deres åbne spørgsmål. Hvis man "forfølger" dem og bliver ved med at bede om respons, er det spam. Ulovligt iht Ekspertens regler.

I det tilfælde der linkes til, kan jeg overhovedet ikke forstå hvorfor du anmeldes :o) Du skriver det pænt nok, men er måske en lille smule provokerende. Men der er ikke noget der kan bruges til en anmeldelse. Den tror jeg sq ikke du behøver at reagere på.
Avatar billede boxer Nybegynder
25. september 2005 - 20:36 #5
Nu er jeg med :o)
Avatar billede screem_brille Novice
25. september 2005 - 20:40 #6
boxer når folk ikke vil reagere på henvendelser, men oprette nye spørgsmål i en lind strøm mener jeg ikek det er spam, af den grund at andre ikke ved det, og ved er bedes om feedback blviuer folk opmærksomme på problemet med en given bruger (da det er lovligt at oprette ligeså mange spørgsmål man vil og ikke kan klage over mangelnde respons er dette den eneste måde at få folk til at give feedback eller få dem lukket.)

jeg har intet imod at hjæpe og kunne sagtens gøre det uden at få så meget som et eneste point for det, men at folk forsvinder uden at give feedback, niks det stopper min hjælpsomhed.
Avatar billede boxer Nybegynder
25. september 2005 - 21:02 #7
Det samme her :o)

Jeg ved der er givet advarsel for dette. Det er tilladt at kommentere brugernes åbne spørgsmål en gang i en tråd. Selvom det faktisk er spam.
Jeg ved ikke hvem det var der fik en advarsel, men jeg har en anelse.

Jeg minder kun folk om det en gang og det er faktisk sjældent at jeg gør det. Reagerer de ikke på dette, hjælper jeg dem heller ikke. Det er muligt at jeg giver dem en anmærkning i deres karma for at "advare" andre brugere. Det er dog sjældnet at jeg gider bruge tid på det.
Min hukommelse indeholder et par navne jeg ikke gider bruge tid på.

Retfærdighed er fint nok. Man skal bare ikke bryde loven for at finde den :o)
Avatar billede humpfrey Nybegynder
25. september 2005 - 21:16 #8
ja og den her: http://www.eksperten.dk/spm/587977 , hvor hans kommentar er næsten hånlig, der hvor han selv svarer
Så jeg er enig, den er lidt langt ude
Avatar billede boxer Nybegynder
25. september 2005 - 21:36 #9
humpfrey > Det har du ret i. Ligner en bruger jeg ikke gider bruge tid på. Mon ikke også han vil få svært ved at få hjælp i fremtiden?
Avatar billede screem_brille Novice
25. september 2005 - 21:41 #10
boxer det må man da håbe, men kan ikke se hvad der skulle stoppe ham...
Avatar billede boxer Nybegynder
25. september 2005 - 21:50 #11
Tja screem, nu hedder jeg jo ikke "boxer" for ingenting ;o)
Avatar billede screem_brille Novice
26. september 2005 - 04:25 #12
Damn folk går da helt amok mht at klage over mig, det er stort set alt der klages over, sjovt nok er mange af dem der klager sq sikkert samme folk som gladeligt modtager hjælp fra en....

citat ny klage:

http://www.eksperten.dk/spm/649972

Efter min bedste mening er det driis som løser spørgerens problem.

Screems site angivelse (+ et forkert link til samme) er ikke til meget hjælp
for spørgeren.

Jeg ved ikke om screems første svar falder ind under reglerne 2.1.18, men
hans kommentar til driis må da overtræde 2.1.8 eller 2.2

--
Anbefaling: Advarsel;

folk er sq blevet sindsyge, det er efterhånden ret svært at se hvorfor man gider blive ved, måske man bare skulle finde punktet: luk konto....
Avatar billede busschou Praktikant
26. september 2005 - 09:55 #13
min erfaring er at jeg har fået advarsler for at bede brugeren "jmc" om at svare på sine gamle spørgsmål
Henvisningen fra coadmin var at jeg skal bruge karma systemet så andre brugere ud fra det kan vurdere om de vil hjælpe
Men fra andre spørgsmål ved vi jo så at karma systemet er ubrugeligt
Spørgsmålet er vel snart om eksperten overhovedet er brugbar mere :o(
Synes sku snart det meste af tiden går med at diskutere alt det som ikke virker eller alle de brugere som tér sig som en børnehave, frem for noget fornuftigt....desværre
Avatar billede huset Praktikant
26. september 2005 - 10:00 #14
Fuld støtte til dig herfra SB!
Avatar billede fromsej Praktikant
26. september 2005 - 17:16 #15
>>folk er sq blevet sindsyge, det er efterhånden ret svært at se hvorfor man gider blive ved, måske man bare skulle finde punktet: luk konto....<<

Gu´skal vi ej, kan båthovederne ikke finde ud af hvordan man gebærder sig herinde, så må de finde andre græsgange.
Hvis det udløser advarsler og deaktiveringer at påpege regelbrud, både skrevne og uskrevne, så viser det igen at jeg har 100 % ret i, når jeg under INGEN omstændigheder påtaler regelbrud, det er og bliver ikke vores problem, at folk kan gå på E! og få hjælp til Cracks, serials osv., det er IDG der ikke er herrer i eget hus!
Jeg gider simpelthen ikke diskussionerne mere, de der kender mig ved hvad jeg mener, de der ikke gør finder ud af det.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. september 2005 - 17:28 #16
Fromsej >> Du er hermed anmeldt for at spamme og komme med dumme kommentarer ;o)
*KMPLAG*

Jeg vil lige understrege at det var en joke. Så skal jeg ikke stå op imorgen til 45 anonyme dårlige karmatildelinger :o)

Ud over det bliver misbrugt, synes jeg da at karma- og anmeldesystemet er godt nok.
Avatar billede screem_brille Novice
26. september 2005 - 18:34 #17
sålænge at karma systemet er anonymt er det 100% værdiløst, jeg talte emd en fra IDG tidligere idag, (om noget mgt min tidligere karma tildeling),ogspurgte i samme omgang om hvorfor den er anonym, det var for at folk ikke skulle give hævn karma.... siger så at ja, men netop hvis man kan se hvem det er der har klaget (og hvis det er pga hævn) er det jo netop muligt at gøre noget ved det (fra co admins side), og ikke som nu hvor de intet kan gøre, det kunne han goddt se det fornuftige i, men fik ligeldes at vide, at indtil ca nytår sker der ingen ændringer på eksperten (udover forhåbenlige forbedringer mht drift, mail og søge funktion, som jo som det nok er bekent bliver implenteret på onsdag)
Avatar billede humpfrey Nybegynder
26. september 2005 - 23:14 #18
screem brille, anonym, fromsej -> ja utak er verdens løn...og jeg mener fromsej har helt ret i, at den slags folk ikke burde ødelægge vores community.
screem brille -> som jeg ser det har du hjulpet, og for det er du blevet hængt ud
ikke helt fair, og det burde både admin og coadmins kunne læse sig til.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
26. september 2005 - 23:32 #19
jeg havde lige postet en kommentar til ham der spørger her http://www.eksperten.dk/spm/650849, og kom, efter denne diskussion til at kigge på de spørgsmål han selv har svaret på...! så kan jeg lære det
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 17:38 #20
screem>

Med hensyn til 26/09-2005 18:34:42: hvis nu coadmin kunne se hvem der have givet hævn
karma - hvilken sanktion ville du anbefale ? Advarsel ? Karantæne ? Deaktivering ?
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 18:27 #21
arne_v kom med et ekesempel, ellers er det jo ikke til at sige hvilken sanktion der evt burde være.
Avatar billede screem_brille Novice
03. oktober 2005 - 01:01 #22
arne_v hvorfor kommer du ikke med et eksempel ? men pyt, har bestemt mig for at deltage i de tråde jeg gør nu, og så derefter koncentrere mig om usenet istedet for, når der er denne holdning at folk skal have lov at gøre hvad de vil og man skal sables ned pga man ikke finder det iorden, så fair nok, så har jeg bare ikke længere lyst til at hjælpe folk.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. oktober 2005 - 19:48 #23
Så vil jeg da ønske dig god vind fremover.
Når du vender tilbage med friske øjne og nye kræfter, så gør som jeg, koncentrer dig om at besvare spørgsmål, lav lidt sjov med dem du kender, og lad dem der irriterer dig være, de er ikke værd at spilde tid og kræfter på alligevel, og 5 min. efter er det nok glemt.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:24 #24
svar