Avatar billede sbn1 Nybegynder
25. september 2005 - 11:55 Der er 4 kommentarer

IP Telefoni

Jeg har desværre oprettet mig som kunde hos Telefin og opsagt mit fastnet. Det er fint at jeg har opsagt mit fastnet, men er der nogen der har en positiv oplevelse med Telefin?
Jeg bruger også VoipBuster som IP telefoni, er der nogen der har kendskab til IP telefoner, trådlås, som man kan anbefale?

Med venlig hilsen
Stig B. Nielsen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2005 - 12:47 #1
Kender den ikke, men fandt den ved at google!

Skift da telefin ud, med en af de andre operatøre, jeg har hørt at redspot skulle være rigtigt godt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. september 2005 - 12:47 #2
Avatar billede neoman Novice
25. september 2005 - 18:22 #4
Hidtil har jeg ikke set mange positive oplevelser med trådløse IP-telefoner (men alt udvikler sig ret hurtigt så...) Du kan altid overveje enten en hurtig PDA med WiFi, eller det set up de fleste har - en ATA-adapter og en DECT trådløs telefon (med en eller flere handsets tilsluttet)

Telefin har givet mange folk problemer - det er du ikke ene om. Du kan f.eks. søge på dem i dk.teknik.telefoni.ip og se hvad andre siger. Der findes mange IP-telefoni udbydere efterhånden - vil ikke anbefale nogen specifik, idet det afh. af hvad du bruger din telefon til.

Hvad begge dine spørgsmål angår, så kan du kigge i den meget aktive diskussionsgruppe på forum på www.musimi.dk f.eks. eller den førnævnte gruppe på usenet.

Til sidst - hvilken server er du opsat på hos Telefin ? ser.telefin.dk er vildt ustabil, så hvis det er den du bruger , prøv med voip4.telefin.dk i stedet for. Det kan du selv ændre på i din adapter.