Avatar billede chw Nybegynder
23. september 2005 - 22:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Min skærm laver røde streger over det hele??

Hej, jeg har radeon 9800 grafikkort, og pludselig er jeg begyndt at få røde streger overalt på skærmen. Nogen der ved hvad der er galt???
Avatar billede kalp Novice
23. september 2005 - 22:38 #1
stationær pc?
måske sidder stikkene til skærmen løst i
Avatar billede chw Nybegynder
23. september 2005 - 23:00 #2
ja stationær. Nej de sidder godt nok. Har du oplevet dette før?
Avatar billede chw Nybegynder
23. september 2005 - 23:01 #3
kan jeg evt. sende et skærmdump til dig. Hvis altså det kan hjælpe
Avatar billede strych9 Praktikant
23. september 2005 - 23:19 #4
Blæseren på grafikkort er muligvis stået af?
Et typisk tegn på gfx kort overophedning er nemlig farvemudder, i form af striber, eller et totalt smadret flimrende display når det er helt grelt.
Avatar billede chw Nybegynder
23. september 2005 - 23:29 #5
Der var kun lidt i starten, men nu er det blevet værre. Vil det sige kortet er i stykker??
Avatar billede strych9 Praktikant
23. september 2005 - 23:31 #6
hmm muligvis. Kommer det med det samme maskinen starter? Eller går der noget tid? Og hvordan ser maskinen ud under opstart? Og kan du åbne computeren og høre/se om blæseren på kortet kører?
Avatar billede chw Nybegynder
23. september 2005 - 23:35 #7
Ja jeg kan godt starte computeren op. Jeg kan se små pixelfejl med det samme den starter. Altså inden i "dos". Og ja kan mærke blæseren køre
Avatar billede strych9 Praktikant
23. september 2005 - 23:36 #8
hmm ok, jeg tror dit kort har taget permanent skade desværre.
Avatar billede strych9 Praktikant
23. september 2005 - 23:41 #9
Jeg ved ikke om du har haft kortet overclocket eller andet sjovt.
Men jeg havde selv et 9800 pro kort som fejlede på samme måde. Det var bare dejlige nikotingule striber i stedet.
Problemet: Brugere og deres støj overfølsomhed fik ATI til at reagere på denne efterspørgsel og sætte nogle lattereligt små blæsere på de kort som ikke køler ordentligt.
Avatar billede c-holst Novice
24. september 2005 - 06:57 #10
Prøv lige for en god ordens skyld, at tage dit gfx helt ud af maskinen.
sørg så for, at blæser og profil er helt rene.

sæt kortet i igen, og tryk det godt i bund og vrik lidt med det.
Jeg har selv et kort, som giver mig forbindelsesproblemer, hvilket dog skaber nogle lidt andre symptomer på skærmen, som forsvinder hvis kortet for lidt massage
Så er det tjekket.

Ellers stemmer jeg også på defekt, da det ligner de fejl der var på mit gamle ti4200 fra palit. her fik jeg dog folænget kortets levetid lidt ved at UNDER-clocke kortet ca 10% og montere noget andet køling men til sidst stod det af aligevel

til underclocking af Atikort, kan du fx bruge
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1590&page=19

bare lidt inspiration fra mig til dig
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. september 2005 - 12:15 #11
Du kan også prøve, at fjerne kortet i enhedshåndtering og genstarte systemet.
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 17:32 #12
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst
Avatar billede chw Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:30 #13
Har sendt kortet ind, da jeg går ud fra der er noget galt med det.