Avatar billede dkclaus Nybegynder
16. april 2001 - 22:11 Der er 17 kommentarer

Win ME fryser

Hej...

Jeg har lige installeret WinME - og den fryser ved \"Shut down\" - altså når jeg vil lukke computeren. Den gør det ikke i fejlsikret tilstand så det er måske noget driver-noget?

Jeg HAR opgraderet bios og chipset til nyeste version - så hvad så!? Det er en pain og vil meget gerne ha\' noget hjælp!

Avatar billede dkclaus Nybegynder
16. april 2001 - 22:14 #1
Nå ja - burde måske tilføje:

Maskinen er en 800 Athlon, med et AMD K7 Athlon 4x AGP ATX motherboard fra Aopen.

Grafik - Geforce 32
Lyd - alm. SB
Avatar billede virtualfriend Nybegynder
16. april 2001 - 22:16 #2
Det er som en regl en driver den er galt med.
Når du er inde i fejlsikret tilstand pil en enhed ud af gangen. Start med den du mistænker først.
Avatar billede dkclaus Nybegynder
16. april 2001 - 22:17 #3
virtualfriend >> Hmm... Måske - men jeg aner ikke hvad det kunne være. Og der er da heller ingen fejl at se i kontrolpanel -> system -> enhedshåndtering?!
Avatar billede virtualfriend Nybegynder
16. april 2001 - 22:19 #4
Det er fordi den ikke indlæser driverne i fejlsikret tilstand. Derfor ser du ingen konflikter der.
Avatar billede dkclaus Nybegynder
16. april 2001 - 22:22 #5
jeg mener i alm. tilstand - der er ingenting at se!
Avatar billede virtualfriend Nybegynder
16. april 2001 - 22:25 #6
Derfor kan det godt være en driver alligevel. Prøv at gå ind i systemoplysninger, op i funktioner, ned til agent til automatisk springe drivere over, og prøv den.
Avatar billede dkclaus Nybegynder
16. april 2001 - 22:28 #7
Hvad!? Forstår ikke hvad du mener?
Er det i kontrolpanel!?
Avatar billede virtualfriend Nybegynder
16. april 2001 - 22:30 #8
Start/programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemoplysninger
Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2001 - 22:38 #9
Prøv at læse de sidste 3 svar/kommentarer her:
http://www.eksperten.dk/spm/56890
Det har ofte hjulpet ved nedlukningsproblemer i ME
Avatar billede hotpop Novice
17. april 2001 - 10:33 #10
zhark> har ret: det er 99% sikkert at det hjælper! Men med Me kan man sgu aldrig vide sig sikker på noget...
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
17. april 2001 - 12:13 #11
Hejsa......
Prøv lige denne her......
Gå i start > kør.....skriv msconfig......gå hen på fanebladet start......derinde klikker du alle programmer væk, som du ikke vil have skal starte op med maskinen....dem du SKAL klikke fra er...STATEMGR og PCHEALTH. Når du har gjort det, klik anvend og ok, men sig nej til genstart....højreklik på denne computer, og vælg egenskaber....klik på ydeevne, og derefter på filsystem........klik så på det sidste faneblad \"fejlfinding\", og klik flue på i, DEAKTIVER SYSTEMGENDANNELSE.........klik anvend og ok, og nu kan du genstarte maskinen.
Håber det hjælper dig.....:-)
Avatar billede holger88 Nybegynder
21. april 2001 - 15:21 #12
men har du prøvet at køre fdisk og ligge det ind rent det plejer at virke på de fleste maskiner men det er jo slet ikke sikkert at din pc kan køre med win me
Avatar billede syess Nybegynder
23. april 2001 - 10:23 #13
jeg har det ultimative råd!!!!.
: Skift til win 3.11, det crasher helt sikker ikke!!!!!
Avatar billede hotpop Novice
23. april 2001 - 10:31 #14
oo lige for at fortsætte i syess´s ånd: hvis win3.11 ligger på cdrom ta´ger det cs. 45 sek. at installere det på din maskine.
Avatar billede ribo Nybegynder
29. april 2001 - 21:44 #15
Du kan løse problemet ved at opgradere driveren til dit skærmkort!
Avatar billede ribo Nybegynder
29. april 2001 - 21:50 #16
Her er adressen, hvor du kan opgradere driveren til dit skærmkort. Har selv haft samme irreterende problem ved nedlukning af computeren. Efter en opgradering af skærmkortet kører det nu helt perfekt.

http://www.leadtek.com.tw/old/engeforce_2_mxDL.htm
Avatar billede the_email Nybegynder
07. juni 2001 - 22:30 #17
Prøv at disable ACPI-funktionen i BIOS