Avatar billede pic Nybegynder
23. september 2005 - 02:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

javascript scroller

jeg har sidder og kigget div. spørgsmål igennem omkring scrollbarer. men ingen af dem er faldet i min smag.

jeg har smidt noget kode på www.bredager.dk/scroll.html så i kan se hvad jeg prøver på.

mine knapper skal scrolle hhv. op og ned - og stoppe når de når bunden eller toppen af mit div med id="inner". håber det er forståeligt. ellers er jeg jo nok behjælpelig med at svare på spørgsmål. :D

hvis der er en der ydermere kan forklare mig hvordan man laver den mouseover istedet for mousedown er der ekstra skulderklap :D
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
23. september 2005 - 02:22 #1
http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/index.html
fint lille scrolscript....dog ikke med mouseover .....og selv lave/ændre grafikken til ....
men nemt at gå til
Avatar billede pic Nybegynder
23. september 2005 - 08:23 #2
jeg havde skrevet at jeg ikke var interesseret i geets scroller... men slettede det igen :D
har set den og den er fin - men for meget kode og ikke hvad jeg bad om - uden at lyde for smart.
Avatar billede olebole Juniormester
23. september 2005 - 14:28 #3
<ole>

- rolig nu ... det er der vist ingen fare for  ;D

Det, du viser, har jo ikke meget med en scroller at gøre. Det er nok lidt naivt at tro, man kan gøre det så simplificeret  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
23. september 2005 - 14:29 #4
- grunden til, der er meget mere kode i Gerts scroller er, at han kan kode  ;o)
Avatar billede pic Nybegynder
23. september 2005 - 18:31 #5
hva satan ole... jeg troede ikke du hang ud herinde mere :D

tak for sidst - det var vidst i pisserenden vi hyggede for et par år tilbage. (mads her)

tjaa... scroller og scroller - den skal få en tekst til at bevæge sig op og ned - jeg har ikke brug for en decideret "scrollbar" eller "skakt".
Avatar billede pic Nybegynder
27. september 2005 - 01:08 #6
ligemeget... jeg laver lortet i flash - point til mig selv for den kreative løsning! :D
Avatar billede olebole Juniormester
03. oktober 2005 - 16:14 #7
Hva' Sat..! Hej Mads ...!!! Jeg har lige været fraværende et par uger, så derfor så jeg først dit indlæg nu. Håber, du har det godt og får lavet noget kamplækkert grafik. Bor du stadig derover i 'kolonierne'?  :)